Hoe kom je uit een depressie?

Het overwinnen van de depressieve toestand is lang en moeilijk, maar u kunt zelf te hulp schieten. Er zijn verschillende effectieve methoden om depressie en apathie te verwijderen zonder antidepressiva te gebruiken. Hoe meer moeite je doet, hoe tastbaarder het resultaat..

Neem kleine stapjes

Een depressieve persoon is onverschillig voor de dagelijkse beslommeringen. In plaats van je te verstoppen en niets te doen, moet je actief zijn. Experts raden aan om verschillende doelen voor jezelf te identificeren en alle inspanningen te sturen om ze te bereiken..

Om het gemakkelijker te maken om met de taak om te gaan, moet u deze opsplitsen in tussenstappen. Als u met post moet omgaan, begin dan met het sorteren van correspondentie in accounts en advertenties. Gooi in de eerste fase de folders weg, betaal dan één rekening enzovoort. Als je je stort in het proces van het uitvoeren van een specifieke fase, vergeet je snel de onderdrukte toestand, en dit zal de depressie helpen verlichten.

Verleng interesse

Mensen in de bioscoop

Als je door psychologische problemen je vriendenkring hebt verkleind, is het tijd om die uit te breiden. Selecteer een paar mensen met wie je graag zou willen praten, bel ze allemaal en maak een afspraak. Raak tijdens het gesprek uw problemen niet aan: de gesprekspartner mag niet de rol van psychotherapeut spelen. De beste optie is om een ​​kopje koffie te drinken en te praten over onderwerpen die voor beiden interessant zijn. U kunt een aangename joint venture plannen – een reis naar het theater, de bioscoop, de sportschool, enz..

Onthoud welke activiteit je eerder hebt gedaan. Als een kunstenaar lange tijd niet aan een schilderij heeft gewerkt, kan hij een canvas en verf krijgen, enkele schetsen schetsen. Het proces zal niet onmiddellijk worden uitgevoerd, maar het moet worden ingenomen als een medicijn dat moet worden ingenomen in geval van ziekte, zelfs als u dat niet wilt.

Begin met bewegen

Kracht groepstraining

Diepe depressie veroorzaakt onverschilligheid bij dagelijkse huishoudelijke taken: zelfs een vroege opkomst, om nog maar te zwijgen van effectief werk, kan een probleem worden. Activiteit is een van de krachtige hulpmiddelen om weer normaal te worden. Studies tonen aan dat regelmatige lichaamsbeweging net zo nuttig is als medicatie: het helpt om te herstellen, langdurige stress te overwinnen en vermindert de kans op een terugkeer van de oorzaakloze milt..

Ritmische oefeningen – wandelen, krachttraining, zwemmen, vechtsporten – zijn gunstig. Om het effect van je activiteiten te vergroten, focus je op de sensaties tijdens beweging. Voel hoe je voeten de grond raken, de wind die over je huid blaast en inademen ritmisch vervangt uitademing. Een geweldige optie – groepstraining met gelijkgestemde mensen (aerobics, voetbal, dansen).

Volg een dieet

Wat te eten voor ontbijt, lunch en diner

Verminder het gebruik van voedingsmiddelen die de hersenen negatief beïnvloeden – koffie, alcohol, gefrituurd voedsel, ingeblikt voedsel, suiker. Geef snelle koolhydraten op – wit brood, pasta, aardappelen. Ze verzadigen onmiddellijk, maar leiden vervolgens tot een afname van de stemming en een afname van de energie.

Eet een beetje, maar vaak – elke 3-4 uur. Let bij het kiezen van een dieet op producten die B-vitamines bevatten (citrusvruchten, bladgroenten, peulvruchten, enz.) En omega-3-vetzuren (lijnolie). Het ontbreken van deze stoffen verslechtert het welzijn, veroorzaakt depressie, verlies van kracht.

Vermijd de zon niet

De voordelen van serotonine

Een depressieve stemming wordt behandeld met wandelingen overdag: zonlicht draagt ​​bij aan de aanmaak van serotonine – het hormoon van geluk. Bezoek in de zomer zo vaak mogelijk het strand, gebruik een speciale crème om de huid te beschermen. Als je niet lang de kans hebt om te wandelen, ga dan lunchen, ga picknicken in de frisse lucht, breng tijd door in de tuin.

Voeg licht toe aan de kamer door de gordijnen volledig te openen. Probeer meer tijd bij het raam door te brengen: u kunt de desktop daar plaatsen. Inwoners van de noordelijke regio’s om seizoensgebonden depressie te overwinnen, zullen het solarium helpen.

Denk positief

Verschillen tussen mensen met negatief en positief denken

Op het moment dat de stemming afneemt, is alles rondom somber, maar het is in jouw macht om de situatie te veranderen en uit deze toestand te komen. Oefen positief denkvermogen, focus op voortdurende successen, beschouw mislukkingen als kansen voor groei.

Denkpatronen die bijdragen aan depressieve symptomen:

  • Radicaliteit van schattingen. Iemand denkt dat er in de wereld alleen maar goed of alleen slecht is: “Ik heb niet de hoogste score behaald, dus ik ben middelmatig”.
  • Overmatige generalisatie. Een enkel feit krijgt een globaal karakter: “Het is vandaag niet gelukt, dus het zal nooit lukken”.
  • Positief afnemen. Dit omvat het opzettelijk negeren van positieve gebeurtenissen: “Ja, ik werd gefeliciteerd met mijn verjaardag, maar ze deden het met tegenzin”.
  • Ga naar Resultaten. Het lijkt bij gebrek aan een logisch verband tussen oorzaak en gevolg: “Mijn collega keek me onvriendelijk aan, hoogstwaarschijnlijk beschouwt ze me als onprofessioneel”.

Een effectieve manier om van negatieve houdingen af ​​te komen, is door opkomende claims kritisch te onderzoeken. Als je jezelf als een mislukkeling beschouwt, overweeg dan of je beste vrienden, collega’s of familieleden het daarmee eens zijn. Als je een tegenargument hebt gevonden, kun je negatieve gedachten neutraliseren. Dit zal helpen om van de depressieve toestand af te komen en zelf uit de depressie te komen..

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Hoe kom je uit een depressie?
Hoe een balkon of loggia om te bouwen