Ik wil constant slapen

Sommige mensen klagen dat ze bijna constant willen slapen. Zelfs als ze het duidelijke regime van de dag volgen, kunnen ze zich nog steeds niet echt uitgerust voelen. Het is de moeite waard om in meer detail te vertellen wat een dergelijk fenomeen kan veroorzaken en hoe ermee om te gaan..

Waarom je altijd wilt slapen en zwakte zijn de redenen

Er zijn een aantal fysiologische factoren. Als iemand vanwege hen constant wil slapen, is er geen directe bedreiging voor leven en gezondheid. Fysiologische redenen zijn onder meer:

  1. Slechte nachtrust. Zelfs als een volwassene constant minstens acht uur slaapt, kan hij zich lusteloos voelen. Dit komt door een slechte nachtrust, frequente nachtrust.
  2. Overwerk. Waarom slaapt iemand veel en krijgt hij niet genoeg slaap? Dit betekent dat hij overdag zo moe wordt dat zelfs de norm van uren nachtrust niet genoeg is om te herstellen.
  3. Gebrek aan licht en warmte. Om deze redenen voelen we ons zo slaperig in de winter, het vroege voorjaar, de herfst. Buiten het raam is het constant bewolkt en koud, kunstlicht gaat aan in de kamer. Dit voorkomt dat het lichaam dag en avond van elkaar onderscheidt, daarom wil ik altijd slapen.
  4. Bevriezing. Met een afname van de lichaamstemperatuur wil ik echt slapen.
  5. Zwangerschap. Dit is een volledig natuurlijke reden. Een meisje wil tijdens de zwangerschap altijd slapen, omdat haar lichaam onderhevig is aan verhoogde stress.
  6. Lage atmosferische druk. Dit gebeurt bijna altijd in de regen. Een persoon verlaagt de bloeddruk, dus je wilt constant slapen.
  7. Slaappillen en andere pillen nemen die u slaperig maken.
  8. Een recente maaltijd. Na het eten, vooral een stevige maaltijd, besteedt het lichaam energie aan de spijsvertering. Hierdoor is er een uitstroom van bloed uit de hersenen, met als gevolg dat iemand wil slapen.

Ik wil overdag slapen

Ziekten waarbij constante slaperigheid optreedt

Ik wil slapen met dergelijke problemen met het lichaam en pathologieƫn:

  1. Stress of depressie. In deze situatie zijn apathie en een voortdurend verlangen om in slaap te vallen een beschermende psychologische reactie van het lichaam op moeilijkheden. Simpel gezegd, de hersenen ervaren liever geen problemen, maar ‘verbreken’.
  2. Infectieziekten, acuut of chronisch. Als iemand constant slecht wil slapen, betekent dit dat het immuunsysteem infecties bestrijdt of herstelt.
  3. Bloedarmoede. Bij bloedarmoede wordt er minder zuurstof aan weefsels en organen toegevoerd dan nodig is voor normaal werk, daarom slaapt een persoon.
  4. Atherosclerose van hersenvaten. Een persoon heeft niet alleen de wens om constant te slapen, maar ook hoofdpijn, een geluid in de oren.
  5. Idiopathische hypersomnie. Dit verklaart vaak waarom jonge mannen en vrouwen overdag willen slapen. De complexe vorm van de ziekte wordt narcolepsie genoemd..
  6. Intoxicatie. Als een persoon alcohol, zelfs bier, rookt, rookt hij gegarandeerd slaapstoornissen. Narcotische stoffen veroorzaken zuurstofgebrek in de hersenen, waardoor je wilt gaan slapen.
  7. Avitaminosis. Als je wilt slapen, dan is dit een symptoom van een tekort aan vitamines.

Waarom je altijd wilt slapen

De oorzaken van slaperigheid kunnen ziekten van de inwendige organen zijn die depressie van het centrale zenuwstelsel veroorzaken:

  • hartfalen;
  • encefalopathie;
  • nier- en leverziekte;
  • neuro-infectie;
  • uitdroging;
  • vegetovasculaire dystonie;
  • hevig bloeden;
  • warmte;
  • oncologische ziekten;
  • hypothyreoĆÆdie;
  • hypocorticisme;
  • diabetes.

Wat te doen als je wilt slapen

Er zijn verschillende effectieve manieren om op te vrolijken:

  1. Koud water. Bestrooi je gezicht en hals om niet meer te willen slapen.
  2. Koffie. Zet een sterke drank en drink warm. Koffie vult de energiereserves aan.
  3. Groene of zwarte thee. Deze drankjes stimuleren niet erger dan de vorige, dus als je constant zin hebt om te slapen, drink ze dan vaker.
  4. Verkeer. Loop gewoon door de kamer, doe oefeningen, ga op zijn best even de straat op of op het balkon.
  5. Ventilatie. Laat frisse lucht in de kamer waarin u zich bevindt. Open een raam of raam.
  6. Verandering van activiteit. Als je op het werk in slaap valt, waarbij je voorzichtig moet zijn en de details moet begrijpen, even afgeleid moet worden, iets dynamisch moet doen, bijvoorbeeld je foto’s van vakantie kunt zien.
  7. Eetpatroon. Eet groenten, fruit. Kook lichte maaltijden, je kunt niet te veel eten.
  8. Verkoudheid. Breng ijsblokjes aan op je voorhoofd, oogleden, slapen.
  9. Citrus. Voer aromatherapie uit met de oliƫn van deze planten, hun geur versterkt heel goed. Als dit niet mogelijk is, voeg dan een schijfje citroen toe aan thee.

Hoe slaperigheid te verwijderen

Volksrecepten

Probeer dergelijke fondsen voor te bereiden en aan te nemen:

  1. Maal een glas walnoten. Haal een citroen met een schil door een vleesmolen. Meng deze ingrediƫnten met 200 ml honing. Eet driemaal daags een eetlepel van het mengsel.
  2. 1 theelepel apotheek kamille giet een glas zelfgemaakte melk. Breng aan de kook, kook een kwartier op laag vuur. Koel af, voeg 10 gram honing toe, drink 30 minuten voordat je gaat slapen.
  3. 5 gram IJslands mos giet 200 ml water, kook gedurende vijf minuten, koel. Drink de hele dag 30 ml per keer. ‘S Avonds moet het glas leeg zijn.

Effectieve vitamines voor vermoeidheid en slaperigheid

Als u zich zorgen maakt over deze problemen, kunt u deze medicijnen gebruiken:

  1. Modafinil Stimuleert de hersenfunctie, verhoogt het fysieke uithoudingsvermogen.
  2. Longdeisin. Het helpt om elke slaapstatus te verwijderen.
  3. Pantocrine. Verbetert de prestaties.
  4. Enerion. Het medicijn wordt voorgeschreven voor overmatige vermoeidheid.
  5. Bion 3. Volgens de recensies helpt het medicijn bij het wegwerken van slaperigheid.
  6. Berocca Plus. Betekent met vitamine C en groep B.
  7. Alfabet energie. Vitaminecomplex om vermoeidheid tegen te gaan.

Video-aanbevelingen voor artsen: hoe slaperigheid te overwinnen

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: