Twerk – hoe is het om te dansen

Nu zijn er veel dansstijlen, verschijnen er periodiek nieuwe stijlen van choreografie. Ze worden gegeven op scholen en in groepslessen in de sportschool, en er zijn ook videolessen. Bijna alle onderwezen stijlen van vandaag voldoen aan de laatste trends. In bijna elke school die ze bijvoorbeeld twerken geven, omdat het op het hoogtepunt van populariteit is, het veel enthousiaste recensies heeft en het aantal mensen dat het wil leren alleen maar toeneemt.

Wat is twerk

Om deze vraag te beantwoorden, moet je je wenden tot de vertaling van het woord. In het Engels is twerken of twerken een bildans. Inderdaad, tijdens het dansen maken de meisjes zeer ritmische en snelle bewegingen met hun billen om vurige, opwindende muziek te dansen. Maar de belangrijkste technieken zijn niet alleen van toepassing op de billen, maar ook op het hele onderste deel van het lichaam: dijen, billen, benen en onderbuik.

De dans vertoont overeenkomsten met de bewegingen van Afrikaanse dansen. Het is daarom logisch dat twerk aan het einde van de vorige eeuw zijn oorsprong vond in West-Afrika en pas daarna begon te verspreiden, populair werd in de Verenigde Staten. Dit woord klonk in de teksten van rapartiesten, twerk-elementen werden gereproduceerd in de clips. Maar de dansstijl begon echte bekendheid te krijgen dankzij een groep meisjes van het Twerk-team, hun twerking beviel het publiek, de richting begon aan populariteit te winnen.

Wat is het verschil tussen twerk- en buitendans

Twerk is een andere naam voor booty dance. Tot op heden betekent twerk en booty dance dezelfde dansstijl. Maar er wordt nog steeds een klein verschil opgemerkt. Twerk, als je naar de letterlijke vertaling kijkt, betekent “schud de buit”, en de buitdans vertaalt zich al als “buitdans”. Dus twerk is een van de elementen van buty dance – een dans waarbij zowel de bewegingen van de buit als de bewegingen van de benen, heupen en buik betrokken zijn.

Meisje dansen

Omschrijving

Twerk – wat is het? Velen hebben van deze dans gehoord, maar niet iedereen begrijpt meteen wat het belangrijkste kenmerk is, naast snelle bewegingen van het bekken. Het eerste dat u moet onthouden wanneer u twerk wilt leren, is fysieke fitheid. Zonder dit zal het moeilijk zijn vanwege de frequente belasting van de dans. Bovendien heeft u voor correcte en duidelijke bewegingen ontwikkelde spieren van de benen en billen nodig, die altijd kunnen worden opgepompt voordat u met twerk-training begint.

Elke training, maar dansen is hier geen uitzondering, je moet beginnen met een warming-up. Het is belangrijk om de ligamenten en gewrichten voor te bereiden op intensieve krachttraining. Dan is er geen risico op blessures, verstuikingen. De spieren zullen zich voorbereiden en de bewegingen zullen effectief zijn. Om grondig op te warmen, strekken we de spieren, ligamenten van de benen, billen en pers goed uit. De training afmaken mag geen opwarming zijn, maar al strekken.

Na de warming-up is er de beoefening van dansbewegingen. Dit moet de volgende componenten bevatten: vibratie van de billen, hun schudden (“shake”), heupen, rotatie van de heupen en onderrug (“hip-roll”), tekening van de “achten” door de heupen. Vergeet ook niet de juiste instelling van de benen – ver uit elkaar geplaatst en gebogen op de knieën. Deze bewegingen zijn de basis, enkele basisprincipes. Zonder hun medeweten zal het erg moeilijk zijn om vaardigheden te blijven verbeteren.

Voordeel en schade

Fysieke activiteit heeft voordelen voor het lichaam. Danstraining en twerk hebben een positief effect op ons lichaam, onze gezondheid. Dit zijn de voordelen van twerk:

  • verbetering van de bloedtoevoer naar inwendige organen;
  • het verdwijnen van problemen met de spijsvertering;
  • versterking van het cardiovasculaire systeem dankzij zulke grote cardio-belastingen;
  • verzwakking van pijn tijdens de menstruatie;
  • cellulitis verwijderen vanwege de specificiteit van de bewegingen zelf: schudden, roteren;
  • verbeterde bloedcirculatie in het heupgewricht;
  • onderhuidse vetverbranding door regelmatige doorbloeding.

Er werd geen schade door buti-dance gevonden. Integendeel, met alle voordelen wekt hij ook de stemming op. Zo’n dans zal melancholie zeker niet kunnen inhalen vanwege zijn levendigheid, energie en ongebruikelijke bewegingen. Bovendien helpt twerken om het eigen gevoel van eigenwaarde te vergroten, versterkt het de liefde voor het eigen lichaam, omdat het een ongelooflijk sexy, openhartige stijl is. Dit proces geeft dus gewoon plezier.

Professionele Twerk

Door deze dansstijl op professioneel niveau na te streven, nemen meisjes deel aan wedstrijden en competities. Hun meesterschap is hoger dan dat van amateur-booties. Naast de basis twerk, moet een professionele danser andere complexe en interessante trucs, trucs beheersen. Dansers worden een stap hoger in hun dansontwikkeling als ze afwisselend hun rechter- en linkerbillen kunnen bewegen of twerken in touw.

Een professionele twerk in amateurdansen, naast het vergroten van de complexiteit van de uitgevoerde elementen, valt op door de belangrijke rol van de externe gegevens van de buty-danser. Aangezien de dans uit Afrika kwam, zijn de belangrijkste bewegingen gerelateerd aan het bekken en de heupen, het is belangrijk dat de professional een goede kont heeft voor deze dans. Als voor uw plezier meisjes met absoluut elke lichamelijke constitutie dit kunnen, voor een professioneel niveau, is de bovengenoemde uiterlijkfunctie belangrijk.

Dansgroep

Leren dansen

Het belangrijkste in deze kwestie is de focus op vruchtbare twerklessen, de wens om correct en mooi te leren dansen. Welke aanbevelingen kunnen hier worden gegeven? Hier zijn er een aantal:

  • Het is belangrijk om in eerste instantie de juiste omgeving te creëren. Daarom moet er voldoende aandacht worden besteed aan de selectie van comfortabele, mooie sportkleding. Ik heb nog steeds ritmische, pittige, energieke muziek nodig.
  • Een onmisbaar kenmerk van leren is een grote spiegel van volledige lengte. De sleutel tot succes is om al je bewegingen te zien om te begrijpen wat er al wordt bereikt en waar je zeker aan moet werken.
  • Begin met het nemen van de juiste houding: benen moeten stevig op de grond liggen, schouderbreedte uit elkaar en knieën moeten worden gebogen. De kont moet naar achteren worden gelegd, de handen moeten op de benen leunen, de rug recht.
  • U kunt beginnen met basiselementen. Dit trilt met billen, waarbij het bekken naar voren wordt getrokken en dan terugkeert naar zijn oorspronkelijke positie; rotatie (beweging) van de billen en heupen van links naar rechts; afbuigingen in de onderrug met het optillen van het staartbeen omhoog.
  • In de twerk moet je zeker naar het bovenlichaam kijken, dat wil zeggen de borst, armen, schouders. In de juiste versie herhalen de boven- en onderkant de bewegingsrichting niet. Daarom moet je vanaf de allereerste lessen aandacht besteden aan dit moment en het bovenlichaam correct gebruiken.

Dans tips

Om alle elementen van de twerk correct uit te voeren, is het belangrijk om deze eenvoudige aanbevelingen te volgen:

  • De eerste basisvoorwaarde is om je voeten op schouderbreedte uit elkaar te zetten. Ze mogen niet smaller of breder worden geplaatst, anders is de uitvoering van de elementen onjuist.
  • Voordat we twerk uitvoeren, kneden we spieren, ligamenten, zodat het lichaam is voorbereid op fysieke activiteit en het werk vruchtbaar is.
  • De voorkeur gaat uit naar korte korte broeken – deze zullen helpen om te zien hoe de spieren van de benen en billen werken, om de juiste uitvoering van bewegingen te controleren. In extreme gevallen kun je een legging dragen.
  • Haar moet tijdens de training worden verzameld, omdat niets mag afleiden van de continue uitvoering van de dans.
  • Een goede oplossing zou zijn om kniebeschermers te kopen om blessures te voorkomen. Dit geldt vooral voor beginners..
  • Thuis wordt er getraind op videolessen met de verplichte ontwikkeling van elementen.
  • Wanneer u enkele van de ligamenten bij de muur begint uit te werken, moet u de handen volgen die onze stabiliteit garanderen. Ze moeten stevig op de grond staan ​​en voorkomen dat we uiteindelijk vallen..

Mensen in de Twerk-klasse

Uitvoeringsmethoden

Er zijn verschillende manieren om buitdans uit te voeren. Twerk dansstijl bestaat uit benen, billen, deze bewegingen kunnen op verschillende manieren worden uitgevoerd. Er zijn drie methoden die het populairst zijn. Dit is de uitvoering van elementen in een klassieke kraakpand, de twerk tegenover de muur, de uitvoering wanneer de handen op de grond worden gefixeerd. Deze methoden zijn goed te combineren in één dans, maar het is mogelijk om er maar één te prefereren, om het alleen in de definitieve versie te gebruiken.

Het is de moeite waard om elk van de methoden in meer detail te beschrijven. Dus twerk met gebogen benen. Het belangrijkste hier is de juiste en stabiele stand van de benen. Ze moeten op schouderbreedte van elkaar worden geplaatst, de tenen zijn uitgezet. De knieën strekken zich niet voorbij de sokken uit, evenwijdig aan de heupen, wat de stabiliteit van de houding in grotere mate garandeert, onder meer door het vermogen om je handen op je heupen te leggen. De bewegingen zelf worden uitgevoerd: heen en weer schudden van de billen, rechts-links, rotatie van de heupen. Het is, zoals reeds aangegeven, belangrijk om de verkeerde combinatie van de bewegingen van het bovenlichaam en de bodem te bewaken.

Het volgende uitzicht is de twerk tegen de muur. In eerste instantie staan ​​we op een afstand van ongeveer een halve meter van de muur en keren ons de rug toe. Leg vervolgens je handpalmen stevig op de grond, je moet er volledig op rusten en eerst een opheffen, dan het andere been omhoog, alleen aanraken met sokken. Beide zijn al opgetild, we rangschikken ze, buigen op de knieën. Deze manier van uitvoeren is niet geschikt voor beginners vanwege verhoogde fysieke activiteit. U moet onder meer rekening houden met de kracht en conditie van de handen, de algemene fysieke conditie van de spieren van het bovenlichaam.

En tot slot, twerk, wanneer benen, armen op de grond liggen. De eerste positie is om zo te staan ​​dat de benen evenwijdig aan elkaar zijn, op schouderbreedte uit elkaar. De volgende stap is om je handen op de grond te leggen. Als u uw handpalm niet volledig kunt vasthouden, kunt u hem zelfs met uw vingertoppen aanraken. De implementatie van de twerk-elementen zal verschillen van de standaardpositie op de vloer omdat hier de bewegingen van de billen en heupen optreden als gevolg van flexie, extensie van de benen en niet doorbuiging van de onderrug.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Twerk – hoe is het om te dansen
Fokken van indoor Indo-honden: onderhoud en verzorging