Okkernoot

Producten voor de hersenen

Om de hersenen gezond te laten zijn, moet het verrassend genoeg gevoed worden. En dit is een zeer discutabel onderwerp op het gebied van goede voeding. Recente studies hebben aangetoond dat het eten van bepaald voedsel de kans op de ziekte van Alzheimer verkleint en het geheugen verbetert. Als je de hersenen verzadigt met verse en natuurlijke producten zonder verwerking, neemt de productiviteit toe en verbetert de kwaliteit van leven.

Denk goed na over uw dagelijkse voeding. Concentreer u op voedsel met vitamines en mineralen om natuurlijke ziektepreventie te bieden en uw gedachten in goede conditie te houden. Voeg aan voedingsmiddelen deze voedingsmiddelen toe die echte invloed hebben op de hersenprestaties..

1. Walnoot

Okkernoot

Goed voor het hart, omdat het het niveau van slechte cholesterol verlaagt, en voor de hersenen, omdat alle noten een hoog gehalte aan gezond vet hebben. Walnoten bevatten veel alfa-linoleenzuur, een soort Omega-3 dat de bloeddruk verlaagt..
Onderzoekers in 2015 ontdekten dat de consumptie van walnoten bijdraagt ā€‹ā€‹aan betere cognitieve tests, omdat het product een grote hoeveelheid vezels, vitamine E en foliumzuur bevat.

2. Zalm

Zalm

Vette vis zoals zalm is populair bij voedingsdeskundigen vanwege hun optimale gezonde vetgehalte. Zalm is een uitstekende bron van omega-3-zuren die de bĆØta-amyloĆÆdewaarden in het bloed verlagen. Dit is een gevaarlijk eiwit dat de ontwikkeling van de ziekte van Alzheimer veroorzaakt..

3. Kurkuma

Kurkuma

Tegenwoordig weten we dat neuronen in de hersenen op oudere leeftijd nieuwe verbindingen kunnen blijven vormen, hoewel eerdere wetenschappers dit onmogelijk achtten. Een van de belangrijkste aspecten van het opbouwen van deze verbindingen wordt de neurotrofe of neurotrope factor van de hersenen genoemd. Dit is een speciaal eiwit. Kurkuma verhoogt de synthese, wat leidt tot verbeterde mentale functies, versterkt het langetermijngeheugen en vermindert het risico op degeneratieve processen.

4. Bosbessen

bosbessen

De antioxiderende eigenschappen van bosbessen zijn erg sterk. Het werd bewezen dat de consumptie van minstens twee porties bessen per week het geheugen kan verbeteren en verlies op een “vaste” leeftijd kan voorkomen.

5. Tomaten

tomaten

Vetoplosbare voedingsstoffen in tomaten werken als een krachtige verdediging voor de hersenen. Tomaten bevatten carotenoĆÆden – componenten die uitstekende antioxidanten zijn en helpen bij het neutraliseren van vrije radicalen (een groep atomen die het lichaam schaden). Dit is een belangrijk proces voor het functioneren van de hersenen op het hoogste niveau en voor het voorkomen van oncologie..

6. Chia-zaden

Chia zaden

Dit product is rijk aan vezels, eiwitten, antioxidanten en alfa-linoleenzuur – een plantaardige vorm van omega-3-vetzuren. Zo verbetert u gegarandeerd de hersenfunctie en verlaagt u het cholesterolgehalte in het bloed. En er is ook calcium, mangaan, magnesium, fosfor, zink, niacine, riboflavine en thiamine.

7. Broccoli

broccoli

Onderzoekers zeggen dat regelmatige consumptie van donkergroene groenten de achteruitgang van onze cognitieve vaardigheden (hogere hersenfuncties) voorkomt. Dit komt doordat groenten – waaronder dit type kool – rijk zijn aan gezonde voedingsstoffen zoals vitamine A en K, foliumzuur, luteĆÆne en vezels.

8. Appels

drie appels in de handen

Een onderzoek uit 2006 toonde aan dat de algehele samenstelling van appels (en vooral het flavonoĆÆde quercetine) hersenneuronen beschermt tegen oxidatie. Aangenomen wordt dat quercetine celdood veroorzaakt door oxidatieve en inflammatoire processen in neuronen vermindert. Deze vrucht is een redding van veel neurodegeneratieve aandoeningen, bijvoorbeeld de ziekte van Alzheimer.

9. Spinazie

spinazie

Producten voor de hersenen kunnen niet zonder “groen” voedsel. Spinazie is een betrouwbare en gezonde bron van voedingsstoffen en antioxidanten.

10. Uien

man snijdt uien

Uien zijn een natuurlijke bron van foliumzuur, een van de foliumzuurverbindingen. Deze stof verbetert de bloedstroom in de hersenen en reguleert het aminozuurniveau homocysteĆÆne, wat positieve effecten heeft voor mensen die aan een depressie lijden..

11. Lijnzaad

Lijnzaad in een kopje

Een andere rijke bron van vetzuren en hun derivaten. Lijnzaad helpt de bloeddruk te verlagen en de bloedtoevoer naar de hersenen te verbeteren. Het verlagen van de bloeddruk vermindert het risico op hartaandoeningen en beroertes.

12. Koffie

koffie in de handpalmen

CafeĆÆne in je dagelijkse ochtendbeker kan meer dan alleen je wakker maken. Een onderzoek uit 2014 bewees dat mensen met een hoge cafeĆÆne-inname uitstekende intellectuele testresultaten en een beter geheugen lieten zien..

13. Thee

thee in de handpalmen

De combinatie van cafeĆÆne en het aminozuur L-theanine in thee blijkt een sterk effect te hebben op de hersenfunctie. Een studie uit 2017 wees uit dat groene thee cognitieve processen en geheugen verbetert en ook angst vermindert..


Tenslotte


Focus op voedsel van natuurlijke oorsprong, zonder chemische toevoegingen en warmtebehandeling. Na bestudering van de gepresenteerde lijst, kunt u begrijpen dat de natuur klaar is om al haar voordelen met ons te delen. Door deze producten te gebruiken, kunt u de geest heel snel “voeden” met nuttige eigenschappen.

Vergelijkbare items:
  1. Japan
  2. Rothschild Family, Duitsland
Vergelijkbare artikelen
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: