7 gunstige eigenschappen van groene koffie voor het lichaam

Groene koffiebonen zijn geen bijzondere variëteit, maar dezelfde bonen, alleen ongebrand. Ze verschillen van bruine omdat ze een krachtige antioxidant behouden – chlorogeenzuur, dat verdwijnt bij blootstelling aan hoge temperaturen. Het extract verkregen uit verse bonen wordt door velen als een wondermiddel beschouwd. Zal hij helpen om zonder diëten af ​​te vallen, de gezondheid en actieve levensduur te behouden, of is dit een andere mythe?

Vet verbranden

Groene koffie drinken terwijl je afvalt

Chlorogeenzuur helpt snel af te vallen. Het vermindert de opname van koolhydraten, normaliseert de bloedsuikerspiegel en insulineproductie. Zuur vermindert de vetreserves in de lever en verbetert de werking van hormonen die betrokken zijn bij vetverbranding. Onderweg vermindert het ontstekingen, waardoor het metabolisme wordt verstoord en diabetes type 2 ontstaat. Om deze reden is gedroogd koffieboonextract het meest gewilde natuurlijke supplement voor gewichtsverlies..

In onbewerkte granen is ook cafeïne aanwezig (20-50 mg per capsule), wat het metabolisme met 3-7% versnelt, wat leidt tot intense calorieverbranding. Dit helpt om op gewicht te blijven. Cafeïne heeft ook negatieve eigenschappen. Het kan slapeloosheid, verhoogde nervositeit, aritmieën veroorzaken, dus gebruik het extract niet in doses van meer dan 3000 mg per dag.

Eetlust onderdrukkend

De voordelen van groene koffie

Groene koffieboonextract helpt mensen slank te worden omdat het de drang om te eten vermindert. Een persoon begint minder vaak te snacken en verkleint zijn porties, waardoor het aantal verbruikte calorieën wordt verminderd.

Groene koffiebonen verhogen de effectiviteit van elk dieet om af te vallen. Ze remmen de vorming van onderhuids vet..

Als een volwassene zo’n extract gedurende 8-12 weken vijf keer per dag gebruikt, verliest hij 2,5-3,7 kg meer overgewicht dan wanneer hij een drankje uit bruine granen gebruikt. Neem sperziebonen in de vorm van tabletten, ze worden opgelost in water of toegevoegd aan koffie.

Je kunt graan brouwen. Bereidingswijze en gebruik:

  1. Giet 1,5 el. l bonen in een pan, giet 400 ml water.

  2. Laat 10 minuten sudderen. Beoordelen.
  3. Het is beter om het gebruik ervan te starten met een kleine dosis: 800 mg tweemaal daags een half uur voor de maaltijd.
  4. Als er bijwerkingen optreden (diarree, hoofdpijn, obstipatie), moet u de remedie opgeven.

Controle van cholesterol

Een extract van niet-gekookte koffiebonen reinigt en versterkt de bloedvaten. Langdurige suppletie helpt het cholesterol te verlagen. Zelfs bij dagelijks gebruik van kleine doses van 200-400 mg is een positief resultaat merkbaar. De tool voorkomt hartpathologieën en de ontwikkeling van hart- en vaatziekten, maar vanwege het hoge cafeïnegehalte kan het gevaarlijk zijn voor mensen met een aanhoudende hoge bloeddruk..

Preventie van neurologische aandoeningen

Een extract van ongebrande koffiebonen vermindert het risico op het ontwikkelen van de ziekte van Alzheimer en vertraagt ​​ook de progressie ervan. Het opnemen van supplementen in de voeding van patiënten met dementie verbetert hun mentale toestand.

Lichaamsverjonging

Het gehalte aan chlorogeenzuur in koffiebonen

Het verjongende effect van groene koffie wordt geassocieerd met de aanwezigheid van chlorogeenzuur en andere antioxidanten in de samenstelling. Deze stoffen helpen het lichaam gezond te houden. Als 400 mg van het extract gedurende twee maanden dagelijks wordt geconsumeerd, zullen de tekenen van veroudering vertragen.

Anti-aging effect van extracten van groene koffiebonen op de huid:

  • droogte neemt af;

  • roodheid verdwijnt;
  • de elasticiteit neemt toe;
  • kleine rimpels verdwijnen;
  • gezonde glans verschijnt.

Drukverlaging

Het eten van groene koffiebonen verlaagt de bloeddruk, het helpt alleen mensen met matige hypertensie. Na gebruik van het supplement in hoge doses (meer dan 800 mg per dag), normaliseert de druk na 2 weken. Lage dagelijkse doses (50-140 mg) zijn ook nuttig voor hypertensie, maar wanneer ze worden ingenomen, stabiliseert de druk pas na anderhalve maand. De bovenste indicatoren worden met 5-10 eenheden verlaagd, de onderste met 3-7.

Voor mensen met ernstige hypertensie is de eerste inname van groene bonen-extract onmiddellijk in een grote dosis gevaarlijk – cafeïne is aanwezig in het supplement, wat een scherpe druk kan veroorzaken. Dit effect komt minder vaak voor bij mensen die regelmatig gewone koffie of thee drinken..

Vrolijkheid

Extra voordelen van koffiebonen

De hoeveelheid cafeïne in groene koffiebonen is lager dan in gewone koffiebonen, dus wanneer ze worden geconsumeerd, overprikkelen ze het zenuwstelsel niet. Alleen die supplementen die puur extract bevatten, krijgen energie. Zorg er bij het kiezen voor dat de compositie geen cellulose en andere bindmiddelen bevat.

Het gebruik van groene koffiebonen in gematigde doses heeft een positief effect op de geestelijke gezondheid:

  • opbeurend;

  • verhoogt de concentratie;
  • geeft kracht;
  • verbetert het geheugen;
  • verlicht vermoeidheid.
  • geeft energie.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

7 gunstige eigenschappen van groene koffie voor het lichaam
Bloemkool in Koreaanse stijl – gebeitst koken, met wortelen, paprika’s of voor de winter in potten