Bloemkool in Koreaanse stijl – gebeitst koken, met wortelen, paprika’s of voor de winter in potten

De Koreaanse keuken is populair geworden door het gebruik van kruiden, specerijen, marinades. Koreanen houden van pittige gerechten met specifieke smaken. Vanwege het warme klimaat bemoeilijken ze de bereiding van conservering niet en eten ze liever verse groenten die gevoelig zijn voor snel beitsen of beitsen. Bloemkool in Koreaanse stijl is een van de meest populaire gerechten die populair zijn bij Russische huisvrouwen, die niet alleen hebben geleerd hoe ze het heerlijk kunnen maken, maar ook weten hoe ze conservering voor de winter moeten bereiden.

Algemene Koreaanse kookbloemkool

De hoofdregel bij het bereiden van zo’n gerecht is een heerlijke marinade. De harmonieuze smaak van het toekomstige culinaire meesterwerk hangt af van de hoeveelheid suiker, azijn en zout. Goed geselecteerde kruiden spelen ook een belangrijke rol. Koreaanse huisvrouwen voegen zwarte gemalen peper, chili, koriander, knoflook en sesam toe aan de gerechten. Als gevolg hiervan krijgt het een pittige smaak met een stipje, wat mannen erg lekker vinden..

Koreaanse bloemkoolrecepten

Bloemkool heeft veel eigenschappen, maar heeft ook een groot nadeel: je moet weten hoe je het goed moet koken. Op zichzelf is het smaakloos, praktisch niet gebruikt in zijn rauwe vorm. Maar hij toonde zich perfect als basis voor stoofpot, sauté, in de vorm van een bijgerecht en een Koreaanse versie van de snack: er zijn verschillende recepten voor het maken van kop van bloeiwijzen in het Koreaans, inclusief voorbereidingen voor de winter.

Koreaanse bloemkool

Met wortels

  • Tijd: 5 uur.
  • Porties per container: 10 porties.
  • Calorie-inhoud: 60 kcal / 100 g.
  • Doel: voorgerecht, salade.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Wortelen hebben nuttige eigenschappen, maar voor veel koks is het een heldere decoratie van elk gerecht. Hiermee wordt elke versie van de salade leuker en smakelijker, dit is duidelijk zichtbaar op de foto. Bloemkool kan niet opscheppen over zo’n functie. Samen vormen deze groenten een winnend duet, zowel qua smaak als qua uiterlijk. Koks adviseren ter voorbereiding om het hoofd in grote bloeiwijzen te verdelen en de wortels in cirkels of reepjes te snijden.

Ingrediënten:

  • kool bloeiwijzen – 600 g;
  • wortelen – 200 g;
  • azijn – 1 el;
  • zout – 2 el. lepels;
  • suiker – 1 el;
  • koriander – naar smaak;
  • laurier – 1 stuk;
  • gemalen zwarte peper naar smaak;
  • greens – om uit te kiezen;
  • zonnebloemolie – 50 ml.

Wortelsalade

Kook methode:

  1. Was de hoofden en verdeel ze in bloeiwijzen. Kies zelf de maat, maar maal niet veel, anders bederf je het uiterlijk van de salade.
  2. Kook water en laat de bloeiwijzen daar 2 minuten zakken, niet meer.
  3. Verwijder de schil van de wortels en snijd ze in reepjes. Kook het niet.
  4. Maak de marinade. Om dit te doen, kook je een liter water, voeg je er zout, suiker, azijn, olie en kruiden aan toe.
  5. Giet marinade over alles, voeg gehakte greens toe (optioneel), laat afkoelen.
  6. Na een paar uur is het gerecht goed gemarineerd en kan het worden geserveerd.

Met paprika

  • Tijd: 5 uur.
  • Porties per container: 10 porties.
  • Calorie-inhoud: 65 kcal / 100 g.
  • Doel: voorgerecht, salade.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Deze versie van Koreaanse salade lijkt erg op de vorige, maar met enkele wijzigingen. Hij zal ook het oog verrassen met felle kleuren en het lichaam met nuttige eigenschappen, maar tegelijkertijd worden er extra ingrediënten aan de samenstelling toegevoegd voor verzadiging. Dit zijn knoflook, chili, paprika en balsamico-azijn. Tijdens perioden van verspreiding van virale ziekten wordt dit gerecht een echte redder in nood. Koreaanse koks weten hoe ze een smakelijke en gezonde maaltijd moeten bereiden.

Ingrediënten:

  • bloemkool – 600 g;
  • ui – 1 stuk;
  • zoete paprika – 3 stuks;
  • peterselie – een klein bosje;
  • balsamico azijn – 1 el. de lepel;
  • knoflook – 3-4 teentjes;
  • gemalen chili – 0,5 theelepel;
  • gemalen zwarte peper – 0,5 theelepel;
  • gemalen koriander – 0,5 theelepel;
  • plantaardige olie – 1/3 el;
  • zout – 2 el. lepels;
  • suiker – 200 g;
  • azijn – 1 el.

Met paprika

Kook methode:

  1. Verdeel het hoofd in bloeiwijzen en houd het twee minuten in kokend water. Je kunt een vergiet gebruiken en de groente daarin een paar minuten koken.
  2. Snijd met paprika de kern met zaden, snijd het vruchtvlees in langwerpige stukjes.
  3. Snijd de ui in kleine blokjes.
  4. Haal de schil van de knoflook en hak de kruidnagel fijn.
  5. Hak groenten.
  6. Meng alles door elkaar.
  7. Kook de marinade. Meng hiervoor zout, suiker, twee soorten azijn, kruiden en olie in 1 liter water. In brand steken, aan de kook brengen en nog twee minuten wachten.
  8. Giet de mix van groenten en groen met de resulterende bouillon.
  9. Koel en koel enkele uren..

Bloemkool in Koreaanse stijl voor de winter

  • Tijd: 1 uur.
  • Porties per container: 15 porties.
  • Calorie-inhoud: 55 kcal / 100 g.
  • Doel: voorgerecht, salade, conservering.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Je kunt Koreaanse kool in de winter inleggen, waarom kan het dan worden bewaard? Deze vraag rijst terecht bij vrouwen. Oogsten voor de winter heeft twee voordelen. Conservering in de zomer helpt het budget te besparen, omdat deze groente in de winter duur is. Het tweede voordeel is tijdsbesparing en opslag. De gastvrouw kan meerdere potten tegelijk sluiten en ze naar believen openen voor het avondeten, zonder tijd te verspillen aan het bereiden van een salade.

Ingrediënten:

  • bloemkool – 1 kg;
  • ui – 2 stuks;
  • zoete paprika – 2 stuks;
  • wortelen – 2 stuks;
  • peterselie – een klein bosje;
  • knoflook – 5-5 kruidnagel;
  • rode peper – 1 pod;
  • laurier – naar smaak;
  • gemalen zwarte peper – naar smaak;
  • gemalen koriander – naar smaak;
  • plantaardige olie – 1/3 el;
  • zout – 3 el. lepels;
  • suiker – 300 g;
  • azijn – 1,5 el.

Ingeblikte salade in een pot

Kook methode:

  1. Verdeel het hoofd in middelgrote bloeiwijzen. Koken is niet nodig.
  2. Bereid andere ingrediënten voor. Verwijder de schil, snijd de wortels in ringen, de uien in halve ringen, de paprika in langwerpige plakjes, het rode vooraan in de ringen.
  3. Pel de knoflook en laat hem heel.
  4. Potten en deksels steriliseren.
  5. Verdeel er een mengsel van groenten in. Doe in elke pot 1-2 teentjes knoflook en een laurierblad.
  6. Maak Koreaanse marinade van bloemkool. Verdun zout, azijn, suiker en kruiden in 1,5 liter water. Aan de kook brengen.
  7. Giet de kokende marinade voorzichtig in steriele potten naar boven.
  8. Rol de deksels op, draai ze om en dek af met een handdoek.

Snel recept met sojasaus en sesamzaadjes

  • Tijd: 1,5 uur.
  • Porties per container: 10 porties.
  • Calorie-inhoud: 70 kcal / 100 g.
  • Doel: voorgerecht, salade.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Sojasaus past goed bij sesamzaadjes en knoflook. Dit wordt al lang bewezen door veel oosterse gerechten. Kool in Koreaanse stijl met de toevoeging van deze ingrediënten is een ander bewijs van deze smaakvriendschap. Als resultaat ontvangt de gastvrouw een pittige salade die haastig is gekookt en die geschikt is om naar de feestelijke en alledaagse tafel te kijken.

Ingrediënten:

  • bloemkool – 600 g;
  • wortelen – 1 stuk;
  • sojasaus – 0,5 el;
  • knoflook – 3-4 teentjes;
  • sesamzaadjes – 1 el. de lepel;
  • gemberwortel – een klein stukje;
  • chili – 0,5 theelepel;
  • gemalen zwarte peper – 0,5 theelepel;
  • gemalen koriander – 0,5 theelepel;
  • plantaardige olie – 1/3 el;
  • zout – 1,5 el. lepels;
  • suiker – 150 g;
  • azijn – 1 el.

In een sojasausmarinade

Kook methode:

  1. Verdeel het hoofd in kleine bloeiwijzen voor snel beitsen en dompel 1 minuut in kokend water, vouw in een vergiet.
  2. Wrijf wortels op een rasp.
  3. Maak de marinade. Meng sojasaus, paprika, koriander, zout, suiker en azijn in 1 liter water. Sojasaus zelf heeft een zoute smaak, waardoor de hoeveelheid zout in dit recept wordt verminderd. Kook, giet de marinade over groenten.
  4. Voeg de knoflook, gember en sesamzaadjes toe die door de pers zijn gehaald. Koel, zet een uur op een koele plaats.

In tomatenmarinade

  • Tijd: 3 uur.
  • Porties per container: 10 porties.
  • Calorie-inhoud: 70 kcal / 100 g.
  • Doel: voorgerecht, salade.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Russische huisvrouwen zijn dol op het gebruik van tomaten of tomatensap. Met de toevoeging kun je heerlijk bloemkool in Koreaanse stijl koken. De zwakke smaak van deze groente wordt goed aangevuld door de zoetzure smaak van tomaten, op basis waarvan de marinade wordt bereid. Je kunt verse tomaten of ingeblikt sap gebruiken om je keuze te maken. Het resultaat zal in beide gevallen uitstekend zijn..

Ingrediënten:

  • bloemkool – 500 g;
  • ui – 1 stuk;
  • wortelen – 1 stuk;
  • paprika – 1 stuk;
  • tomatensap – 500 ml (of 6-7 grote rijpe tomaten);
  • gemalen rode peper – naar smaak;
  • peterselie en dille – 1 klein bosje;
  • knoflook – 2 tanden;
  • azijn – 5 el. de lepel;
  • suiker – 3 el. de lepel;
  • zout – 1 el. de lepel;
  • plantaardige olie – 3 el. lepels.

In een marinade met tomaten

Kook methode:

  1. Verdeel de koolkop in bloeiwijzen, kook gedurende twee minuten.
  2. Snijd wortels, uien en paprika’s in elke vorm. Voeg toe aan kool.
  3. Bereid de marinade voor. Om dit te doen, breng je het tomatensap aan de kook, voeg je suiker, zout, azijn en kruiden toe. Als je verse tomaten gebruikt, maak dan aardappelpuree in een blender. Blancheer 5 minuten in een pan of pan onder het deksel.
  4. Giet de marinade met groenten, breng op smaak met boter, gehakte knoflook en peterselie.
  5. Koel en zet dan twee uur op een koele plaats.

Koreaanse Bloemkoolsalade

  • Tijd: 5 uur.
  • Porties per container: 10 porties.
  • Calorie-inhoud: 60 kcal / 100 g.
  • Doel: voorgerecht, salade.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Koreaanse huisvrouwen verrukken hun huishouden met licht gepekelde salades met toevoeging van kool en andere groenten. Koreanen koken op deze manier niet alleen groenten, maar ook paddenstoelen, soja, vlees, vis. Het blijkt erg lekker en ongebruikelijk. Dit recept is interessant omdat het veel verschillende groenten bevat, waarvan je de hoeveelheid naar eigen smaak kunt aanpassen en aanpassen.

Ingrediënten:

  • bloemkool – 300 g;
  • uien – 2 stuks;
  • paprika – 2 stuks;
  • kleine courgette – 1 stuk;
  • asperges – 200 g;
  • knoflook -1 kruidnagel;
  • citroen – een paar plakjes;
  • chili – naar smaak;
  • koriander – een bos;
  • gemalen zwarte peper naar smaak;
  • peterselie of andere groenten – 1 bosje;
  • honing – 1 eetl. de lepel;
  • zout – 0, 5 el. lepels;
  • azijn – 2 el. lepels;
  • olijfolie – 2 el. lepels.

Ingelegde bloemkool met wortelen

Kook methode:

  1. Snijd groenten in elke vorm.
  2. Doop de kool en de asperges 2 minuten in kokend water. Meng grondig met andere groenten.
  3. Voeg zout, azijn, honing, kruiden, gehakte knoflook, kruiden, citroen en koriander toe aan het mengsel.
  4. Zet een uur in de koelkast..
  5. Kruid de salade voor het opdienen met olijfolie.
Beoordeel artikel
( Nog geen beoordelingen )
Delen met vrienden
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Voeg een reactie toe

Door op de knop "Reactie verzenden" te klikken, ga ik akkoord met de verwerking van persoonlijke gegevens en accepteer ik het privacybeleid