Caloriegehalte in aflopende volgorde. De voordelen van fruit en bessen met een calorietabel

Het dagelijkse dieet moet vers fruit bevatten dat het dessert kan vervangen. Bij het bepalen van het caloriegehalte van fruit, moeten lijners weten of ze de figuur zullen schaden, wat het lichaam zal beïnvloeden. Ervaren voedingsdeskundigen geven verschillende aanbevelingen – meloen mag niet worden gemengd met ander fruit, peer en abrikoos mogen niet op een lege maag worden gegeten, appels moeten ’s ochtends worden gegeten, omdat ze de eetlust activeren. Wat moet je nog meer weten over fruit??

Wat bepaalt het caloriegehalte van vers fruit

Fruit heeft een verschillend caloriegehalte, dat afhankelijk is van het gehalte aan vloeistof en suiker. In tegenstelling tot vers, hebben gedroogde vruchten bijvoorbeeld een hoger aantal calorieën. Tijdens het droogproces beginnen ze vocht te verliezen, dus veranderen ze in een geconcentreerde energiebron – rozijnen (1/4 kopje) hebben dezelfde hoeveelheid calorieën als druiven (1 kopje).

Het caloriegehalte van ingeblikt en bevroren voedsel zal ook verschillen, afhankelijk van het feit of er tijdens het koken suiker of siroop is toegevoegd. Het maximale lage caloriegehalte wordt gevonden in vers fruit, hoe meer vloeistof er in het fruit zit, hoe kleiner het aantal calorieën. Dus hoeveel calorieën zitten er in een banaan, appel, sinaasappel of druif? Het is niet nodig om een ​​speciale tabel te gebruiken om dieetvoeding te identificeren.

Hoeveel calorieën bevatten fruit?

Hoog- en caloriearm fruit

Vruchten die het minimale aantal calorieën bevatten, zijn onder meer:

  • frambozen – 100 g bevat ongeveer 40 Kcal. Deze delicate bessen zijn niet alleen lekker, maar ook gezond, ze leveren het lichaam kalium, magnesium, vitamine C en foliumzuur. Ze dragen bij aan de versterking van bloedvaten, verbeteren de bloedcirculatie, reinigen het bloed, hebben een positieve invloed op de huidskleur;
  • watermeloen – 100 g bevat 38 kcal. Deze vrucht bestaat voor 80% uit water, dus het lest de dorst perfect, helpt de nieren en de lever te reinigen en verbetert het urogenitale systeem. Bevat foliumzuur, lycopeen, dat het verouderingsproces vertraagt;
  • grapefruit – 100 g bevat 35 kcal. Het verwijdert overtollig vocht uit het lichaam, vermindert de eetlust, versnelt de afbraak van vetten, activeert de lever, reinigt het lichaam van gifstoffen, verbetert de elasticiteit van de huid;
  • meloen – 100 g bevat 33 kcal. Niet alleen de smaak, maar ook de gunstige eigenschappen van dit meloengewas maken het onmisbaar voor de gezondheid – het heeft een positieve invloed op het verteringsproces, breekt af en verwijdert gifstoffen. Foliumzuur, silicium hebben een positief effect op het zenuwstelsel, haar, huid;
  • Veenbessen – 100 g bevat 26 Kcal. Dit is een natuurlijke opslagplaats van krachtige antioxidanten, helpt bij verkoudheid, chronische ontsteking van het urogenitale systeem, bloedarmoede, verbetert de stofwisseling, verlicht hoofdpijn, verwijdert zware metalen uit het lichaam, verhoogt de vasculaire plasticiteit en voorkomt de ontwikkeling van kanker.

Hoog caloriegehalte in avocado’s, vijgen, druiven, bananen, in alle soorten gedroogd fruit. Ze moeten worden vermeden door degenen die de figuur proberen te volgen. Compote van gedroogd fruit – een gezonde drank voor het lichaam die minder calorieën bevat en plotselinge gewichtstoename voorkomt.

Hoge en caloriearme vruchten

Hoeveel calorieën in gedroogd fruit?

Gedroogd fruit behoudt alle calorieën, dus het wordt niet aanbevolen om ze in grote hoeveelheden te gebruiken. 100 g van het product bevat ongeveer 150-300 kcal, wat 5 keer meer is dan in vers fruit. Tijdens het dieet zijn gedroogde vruchten gunstig, omdat glucose in de samenstelling zit, maar ze moeten in kleine porties worden geconsumeerd. Daarom is suiker volledig uitgesloten van de dagelijkse voeding – gedroogd fruit is de uitstekende vervanger.

Een bepaalde categorie voedingsdeskundigen beweert dat gedroogd fruit nodig is bij het volgen van een dieet, omdat ze onvoldoende calorieën bevatten voor een snelle gewichtstoename en ze perfect voldoen aan het hongergevoel. Als u weet hoeveel calorieën voedingsmiddelen bevatten, kunt u onafhankelijk bepalen hoeveel ze in voedsel eten.

Calorieën in Gedroogde Vruchten

Calorietabel met vers fruit aflopend

Titel

Kcal

B

F

Bij

banaan

89,0

1.5

0.1

21.0

een appel

37.0

0.2

0.3

8.0

mandarijn-

40.0

0,8

0.3

8.1

druif

65.0

0,6

0.2

15,0

oranje

38.0

0.9

0.2

8.1

abrikozen

41.0

0.9

0.1

9.0

Een ananas

49.0

0.4

0.2

11.8

mango

67.0

0,5

0.2

11.5

grapefruit

38.0

1.0

0.2

11.0

watermeloen

38.0

0.7

0.2

8.8

bosbessensap

43.0

0.7

0,5

8.0

kers

52.0

0,8

0,5

10.3

bosbes

35,0

1.0

0.0

7.0

Granaat

52.0

0.9

0.0

11.2

Peer

42.0

0.4

0.3

9.5

meloen

38.0

0,6

0.0

9.1

braam

31.0

2.0

0.0

4.4

Aardbei

34,0

0,8

0.4

6.3

vijgen

49.0

0.7

0.2

11.2

kiwi

51.0

1.0

0,6

4.0

veenbes

26.0

0,5

0.0

3.8

kruisbes

43.0

0.7

0.2

9.1

citroen

33.0

0.9

0.1

3.0

framboos

42.0

0,8

0.3

8.3

duindoorn

52.0

0.9

2.5

5.0

perzik

43.0

0.9

0.1

9.5

Pruim

43.0

0,8

0.0

9.6

bes

38.0

0,6

0.2

7.5

kaki

53,0

0,5

0.0

13.2

kersen

50.0

1.1

0.4

10.6

rozenbottel vers

51.0

1.6

0.0

10.0

bosbessen

44.0

1.1

0,6

8.0

papaja

41.0

0,6

0.1

 

Calorie-tabel met gedroogd fruit

Titel

Kcal

B

F

Bij

Gedroogde dadels

271.0

2.5

0.0

68.5

gedroogde bananen

245,0

4.5

0,6

54.0

rozijnen

262.0

1.8

0.0

66.0

gedroogde abrikozen

234.0

5.2

0.0

55.0

pruimen

242.0

2.3

0.0

58.4

gedroogde rozenbottel

110,0

3.4

0.0

21.5

gedroogde appels

238.0

2.1

2.1

62.3

vijgen

290.0

3.6

1.2

78.0

gedroogde kers

273,0

0.0

0.0

73.0

gedroogde aardbeien

273,0

0.0

0.0

73.0

Ingeblikte vruchten

Titel

Kcal

B

F

Bij

geweekte appels

56.0

?

?

?

ananasringen

64.0

0.0

0.0

16.0

ananasschijven op siroop

84.0

0.4

0.1

21.0

perziken op siroop

73.0

0.4

0.1

18.2

gebakken appels

93,0

0.3

1.6

20.8

Fruit en bessen in de vriezer

Titel

Kcal

B

F

Bij

diverse soorten fruit

40.0

0.9

0.3

12.4

pitloze kers

47.0

0.9

0.4

10.9

Aardbei

28.0

0.7

0.4

7.2

framboos

29.0

1.3

0.3

12.0

pitloze pruim

45.0

0,6

0.2

11.7

zwarte bes

36.0

1.3

0.2

14.9

bosbessen

45.0

0,8

0,6

12.2

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Caloriegehalte in aflopende volgorde. De voordelen van fruit en bessen met een calorietabel
Huis-bungalow – kenmerken van constructie en opstelling