Chinese rijst met ei – hoe je thuis kookt volgens stapsgewijze recepten met foto’s

Onder de gevarieerde Chinese keuken verdient gebakken rijst met ei in het Chinees speciale aandacht. Voor de bereiding wordt langkorrelige rijst gebruikt, dus dit gerecht is altijd knapperig en lekker. Bereid het in een diepe pan met de toevoeging van verschillende groenten en zeevruchten, elke keer dat het een nieuwe smaak krijgt.

Chinees Eierrijst Recept

  • Tijd: 30 minuten.
  • Porties per container: 4 porties.
  • Calorie-inhoud: 185 kcal / 100 g.
  • Doel: lunch, diner.
  • Keuken: Chinees.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Het basisrecept is Chinese rijst met ei en groenten. De uiteindelijke smaak hangt af van welke groenten tijdens het kookproces zijn gebruikt. De combinatie van groene erwten, paprika en groenten geeft een smaaksensatie, maïs, wortels en tomaten zullen het met andere kleuren schilderen. U kunt naar believen champignons, kip, garnalen toevoegen. Maar je moet nog steeds voortbouwen op het basisrecept.

Ingrediënten:

  • langkorrelige rijst – 200 g;
  • paprika (Bulgaars) – 1 stuk;
  • knoflook – 2 teentjes;
  • rauw ei (kip) – 3 stuks;
  • groene ui – 5 veren;
  • sojasaus – 1-2 el. lepels;
  • groene erwten – 120 g;
  • zout, zwarte peper – naar smaak;
  • plantaardige olie – 30 g.

Kook methode:

  1. Was om te beginnen de rijst in verschillende wateren en kook tot hij gaar is. In afgewerkte vorm moet het kruimelig zijn, dus let op de verhouding van granen en water (1: 2) en giet granen alleen in kokend zout water.
  2. Klop de eieren lichtjes voor het koken in een pan, zet ze op een klein vuur. Blijf continu roeren. Je zou een omelet moeten hebben in de vorm van granen.
  3. Vervolgens heb je een diepe koekenpan nodig. Warm het op, giet er olie in. Stuur geroosterde fijngehakte knoflook. Zodra je het knoflookaroma voelt, verdeel je de paprika en ui in dunne reepjes.
  4. Voeg de erwten toe en laat alle vijf minuten sudderen.
  5. Giet rijst bij de groenten, meng. Houd het nog een paar minuten vast.
  6. Voer de omelet in, giet de saus en breng op smaak met peper en serveer..

Kant en klaar maaltijd

Met kip

  • Tijd: 40 min..
  • Porties per container: 5 porties.
  • Calorie-inhoud: 190 kcal / 100g.
  • Doel: lunch, diner.
  • Keuken: Chinees.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Chinese gebakken rijst met kip zal vleeseters aanspreken. Deze meer bevredigende optie kan een uitgebreid diner of lunch zijn. Het wordt niet ingewikkelder voorbereid dan de hoofdversie: het kost iets meer tijd, maar het resultaat rechtvaardigt het. De rooskleurige stukjes van de vogel, de gouden rijst en de kerriesmaak boeien voor altijd de harten van mensen die het hebben geprobeerd.

Ingrediënten:

  • kipfilet – 1 stuk;
  • ei – 2 stuks;
  • langkorrelige rijst – 220 g;
  • zout en curry naar smaak;
  • sojasaus – 2 el. lepels;
  • verse of ingeblikte erwten – 110 g;
  • sesamolie – 30 g;
  • wortelen – 1 stuk;
  • veren ui – 1 bos.

Kook methode:

  1. Kook losse rijst.
  2. Snijd de filet in kleine blokjes, bak 5 minuten in kokende sesamolie.
  3. Snijd de wortels in reepjes, combineer met de kip. Doe de erwten, uien en bak alles samen gedurende 3 minuten.
  4. Meng de bereide ontbijtgranen met de bovenstaande producten en vul ze met geklopte eieren.
  5. Bestrooi na een paar minuten de curry, giet de saus erin, herhaal het roeren en zet het vuur uit. Begin je maaltijd.

Met kip

Met garnalen

  • Tijd: 25 minuten.
  • Porties per container: 4 porties.
  • Calorie-inhoud: 190 kcal / 100g.
  • Doel: lunch, diner.
  • Keuken: Chinees.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Garnalen ruikende zee, met jodium verrijkte garnalen is het hoogtepunt van dit recept. Ze zijn zo eenvoudig bereid dat elke kok dit aankan, ook al is het de eerste keer in de keuken. Om uw taak nog gemakkelijker te maken, kunt u gestoomde in plaats van gewone rijst kopen. Het is beter om erwten te vervangen door maïs – de delicate smaak wordt aangenaam gecombineerd met garnalen en onderbreekt hun smaak niet.

Ingrediënten:

  • gestoomde rijst – 230 g;
  • olijfolie – 3 el. lepels;
  • zeezout – naar smaak;
  • gepelde garnalen – 200 g;
  • ui – 1 stuk;
  • ingeblikte maïs – 100 g;
  • kippenei – 3 stuks;
  • sojasaus – 2 el. lepels.

Kook methode:

  1. Giet de ontbijtgranen in kokend zout water en kook tot ze gaar zijn..
  2. Garnalen ontdooien, over kokend water gieten, water laten weglopen. Giet ze met sojasaus.
  3. Ui 2-3 minuten in dunne ringen in olijfolie snijden.
  4. Voeg zeevruchten en maïs toe en bak tot het vocht is verdampt..
  5. Giet rijst in een koekenpan, giet er eieren in, kneed goed, bak nog een beetje. Schik de porties op borden en geniet van dit unieke gerecht.

Garnalen gebruiken

Met krabvlees

  • Tijd: 25 minuten.
  • Porties per container: 4 porties.
  • Calorie-inhoud: 195 kcal / 100g.
  • Doel: lunch, diner.
  • Keuken: Chinees.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Deze optie is iets anders dan de vorige. Het lijkt een beetje op een warme salade. Eieren worden niet gekookt als omeletten, ze worden gekookt. En in dit geval wordt het afgewerkte graan niet gebakken. Uien voor het hier gepresenteerde recept kunnen gekarameliseerd worden. Als je niet de mogelijkheid hebt om echt krabvlees te kopen, kun je het vervangen door krabsticks.

Ingrediënten:

  • krabvlees – 200 g;
  • langkorrelige rijst – 200 g;
  • gekookt ei – 3 stuks;
  • uien – 1 stuk;
  • zout, curry – naar smaak;
  • suiker – 1 theelepel;
  • boter – 3 theel;
  • gekookte wortelen – 1 st..

Kook methode:

  1. Kook water, zout, kook rijst met curry erin.
  2. Snijd wortels, eieren, krabvlees.
  3. Smelt de boter in een koekenpan, doe de ui in dunne halve ringen, besprenkel met suiker en bak tot lichtbruin.
  4. Combineer alle producten met warme rijst en geniet van deze unieke lekkernij.

Rijst met krabvlees

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Chinese rijst met ei – hoe je thuis kookt volgens stapsgewijze recepten met foto’s
Wanneer kan ik sporten na een keizersnede?