Hoe funchose thuis te koken

De laatste jaren zijn steeds meer culinaire experts geïnteresseerd in de bereiding van funchose. Deze glasnoedel is gemaakt van sperziebonen, cassavezetmeel, maïszetmeel of mungbonenzetmeel. Het wordt als traditioneel beschouwd voor recepten uit de Aziatische keuken, maar is populair over de hele wereld. Het is de moeite waard om te weten hoe je deze noodle serveert.

Funchoza – recept voor koken

Voorstanders van dieetvoeding en modieuze gastronomische trends willen weten hoe ze zetmeelnoedels van mungboon kunnen maken, zodat het de juiste consistentie blijkt te hebben, niet te zacht. Voor salades of hoofdgerechten kan het gekookt, gebakken of gecombineerd worden. Dan moet je het kruiden met een saus van hete of zoete smaak, combineren met gehakte groenten, stukjes gebakken vlees, eieren.

Het is handig om te weten hoe de funchose wordt bereid om een ​​spectaculaire snack te maken. Hieruit kun je soep koken, een bijgerecht maken, maar salades op basis van kristalnoedels zijn erg populair. Ze hebben een aangename, verfrissende smaak, passen goed bij pittige dressing, verzadigen het lichaam en zijn caloriearm. Allen zullen de recepten waarderen waarmee u originele gerechten kunt bereiden..

Hoe koken

De meest populaire vraag onder culinaire experts is hoe te koken en hoeveel tijd om funchose thuis te koken. Je kunt het zo koken – een dunne wordt eenvoudig met kokend water gegoten, bedekt met een deksel en na 4 minuten is het klaar. Bij dikke noedels 5-7 minuten in een pan met water dippen.

Als je bonennoedels in strengen hebt gekocht, moet je ze aankleden met draden, kokend water met zout en olie gieten. Na 3 minuten achterover leunen in een vergiet, spoelen met water en schudden. De draad wordt verwijderd, de strengen worden op de gewenste lengte gesneden. Koken per keer moet zo veel zijn dat het genoeg is voor het gerecht zonder een spoor – noedels mogen niet worden bewaard, omdat het zijn voedingswaarde verliest. Vezelbereidheid wordt bepaald door transparantie. Als de funchose wordt verteerd, wordt deze zuur en blijft niet gaar aan de tanden plakken. Correcte noedels zijn zacht, elastisch, licht knapperig.

Hoe te bakken

Soms wordt er in recepten aangegeven hoe funchose moet worden gebakken. Deze verwerkingsmethode geeft het product een aangename knapperige smaak, het blijkt zeer bevredigend, aromatisch te zijn. Giet voor het bakken van de vezels 6 minuten kokend water, spoel af met koud water en bak vervolgens 5 minuten in olijfolie of plantaardige olie, onder voortdurend roeren zodat het niet aan elkaar plakt.

Funchosa op een snijplank

Schimmel recepten

Uit de oosterse keuken kwamen gerechten van funchose naar ons toe, die tegenwoordig over de hele wereld populair zijn. Elke kok kan een stapsgewijs recept vinden voor het maken van funchose. Het is zelfs beter om een ​​recept met een foto te nemen om een ​​snack precies volgens de instructies te bereiden. Noedels worden gecombineerd met veel producten – gebakken vlees, kip, kalkoen. Groentesupplementen worden als meer voedingsopties beschouwd en sauzen en smaakmakers voegen kruiden en straffen toe.

Salade

  • Kooktijd: 2 uur.
  • Porties per container: 3 personen.
  • Calorieën: 124 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: Chinees.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Ingrediënten:

  • funchose – 100 g;
  • paprika – 150 g;
  • verse komkommers – 1 stuk;
  • knoflook – 3 kruidnagel;
  • wortelen – 1 stuk;
  • wijnazijn – 40 ml;
  • sojasaus – 40 ml;
  • plantaardige olie – 20 ml.

Kook methode:

  1. Giet kokend water over de noedels en spoel na 10 minuten af ​​met koud water.
  2. Snijd peper en komkommer in reepjes, rasp wortels, breng op smaak met azijn, saus, geperste teentjes knoflook.
  3. Meng na 10 minuten met noedels, boter en sta 2 uur in de koelkast.

Groentesalade met funchose

In Korea

  • Kooktijd: een half uur.
  • Porties per container: 8 personen.
  • Calorie-inhoud: 94 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: Aziatisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Een populair recept is hoe je Koreaanse funchose kookt. Dit hartige aperitief met een uitgesproken specifieke smaak wordt een tafeldecoratie, verzadigt snel en verwarmt het lichaam. Lekker om alleen te eten of als bijgerecht bij kip, gebraden kalkoen of rundvlees in Teriyaki saus met sesamzaadjes. Je kunt een dressing voor funchose maken van een kant-en-klaar kruidenmengsel of die gebruiken die voorhanden zijn – geen verschil.

Ingrediënten:

  • rijstnoedels – 0,4 kg;
  • water – 1000 ml;
  • wortelen – 70 g;
  • komkommers – 100 g;
  • paprika – 30 g;
  • Koreaanse worteldressing – 30 g;
  • sojasaus – 40 ml.

Kook methode:

  1. Kook de noedels, spoel ze af met water, meng met plantaardige rietjes en geplette knoflook.
  2. Dress met saus, kruiden, mix tot een gladde massa.

Koreaanse Funchosa-groenten

Met kip

  • Kooktijd: 1,5 uur.
  • Porties per container: 6 personen.
  • Calorieën: 115 kcal.
  • Bestemming: voor het diner.
  • Keuken: Aziatisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Een heerlijk diner zal een recept opleveren dat je vertelt hoe je kip funchose kookt. Dit is een stevig, maar diëet voorgerecht met een rijke vleessmaak van gebakken gevogelte, gecombineerd met het verfrissende aroma van groenten en een knapperige noedeltextuur. Een eilanddressing gemaakt van een mix van knoflook en uien creëert een maaltijd met een echte oriëntaalse geest, waardoor het een pittige, originele toets krijgt.

Ingrediënten:

  • Funchose – 0,4 kg;
  • tomaten – 0,35 kg;
  • komkommers – 150 g;
  • wortelen – 100 g;
  • uien – 100 g;
  • knoflook – 2 teentjes;
  • sojasaus – 20 ml;
  • plantaardige olie – 20 ml;
  • water – 300 ml;
  • kipfilet – een pond.

Kook methode:

  1. Giet de noedels met heet water en laat ze na 6 minuten uitlekken.
  2. Snijd de kip in plakjes, bak 5 minuten, voeg halve ringen van ui toe, zout.
  3. Kook het frituren: snijd de tomaten en komkommers in reepjes, rasp de wortels, hak de knoflook – bak ze 2 minuten in een pan, voeg de resterende groenten toe. Bereidheid, zout, peper.
  4. Combineer alle componenten, giet er sojasaus in. Sta op uur bij kamertemperatuur.

Funchosa met kip en sesamzaadjes

Met groenten

  • Kooktijd: een half uur.
  • Porties per container: 3 personen.
  • Calorieën: 170 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: Aziatisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Een vegetarische optie werkt als je weet hoe je funchose met groenten moet koken. Het is geschikt als magere snack, een kind en een volwassene zullen het lekker vinden. Het voorgerecht ziet er aantrekkelijk en smakelijk uit door de combinatie van heldere groenten, aromatische dressing en glasnoedels. De ernst kan onafhankelijk worden aangepast – voeg meer knoflook of gemalen zwarte peper toe.

Ingrediënten:

  • funchose – 100 g;
  • wortelen – 100 g;
  • komkommers – 100 g;
  • paprika – 50 g;
  • knoflook – 3 kruidnagel;
  • azijn – 30 ml;
  • sojasaus – 30 ml;
  • plantaardige olie – 40 ml.

Kook methode:

  1. Giet kokend water over noedels, zout, spoel na 5 minuten met koud water.
  2. Wortelen, paprika, in reepjes gesneden komkommers, hak de knoflook fijn.
  3. Bereid een frituur van groenten, voeg vermicelli toe.
  4. Jurk met azijn, saus.

Funchoza met verse komkommers en paprika

Met garnalen

  • Kooktijd: een half uur.
  • Porties per container: 2 personen.
  • Calorieën: 187 kcal.
  • Bestemming: voor het diner.
  • Keuken: Aziatisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Een stevige versie van een galadiner zal lukken als je weet hoe je een door garnalen gemaakte fungoza-salade kunt maken. Noedels passen goed bij zeevruchten die zijn delicate smaak laten zien. Cherrytomaatjes geven het aperitief pikant en een beetje zoetigheid, en uien geven het pikant. Je kunt een beetje geperste knoflook toevoegen.

Ingrediënten:

  • garnalen – 150 g;
  • ui – 15 g;
  • olijfolie – 10 ml;
  • kerstomaatjes – 50 g;
  • funchose – 200 g;
  • verse paprika – 1 stuk;
  • sojasaus – 5 ml.

Kook methode:

  1. Kook garnalen, zonder schelp, bak ze samen met gehakte uien en gehakte plakjes tomaat en paprika.
  2. Giet kokend water over de noedels, laat ze na 5 minuten uitlekken en voeg toe aan de frituur.
  3. Serveer na 5 minuten sudderen op matig vuur..

Garnalensalade met funchose

Met champignons en groenten

  • Kooktijd: een half uur.
  • Porties per container: 3 personen.
  • Calorieën: 80 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: Aziatisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Er zijn veel verschillende recepten die u vertellen hoe u champignonsalade met champignons maakt. Je kunt de gebruikelijke champignons, gepekelde champignons of exotische shiitaki, oesterzwammen of boomchampignons toevoegen. Het voorgerecht zal in ieder geval pittig, aromatisch en erg lekker zijn. Het is geschikt voor een feestelijke tafel, zelfs als je wacht op vegetariërs of vastende mensen..

Ingrediënten:

  • funchose – 100 g;
  • paprika – 70 g;
  • wortelen – 100 g;
  • honingzwammen – 400 g;
  • zonnebloemolie – 10 ml;
  • sojasaus – 15 ml.

Kook methode:

  1. Giet een minuut kokend water over de noedels, spoel af.
  2. Maak een braadstuk van gebakken paprika en wortel, in reepjes gesneden. Voeg champignons toe, laat 10 minuten sudderen.
  3. Combineer met noedels, breng op smaak met sojasaus.

Shiitaki en funchose champignonsalade

Met vlees en groenten

  • Kooktijd: 80 minuten.
  • Porties per container: 4 personen.
  • Calorieën: 275 kcal.
  • Bestemming: voor het diner.
  • Keuken: Aziatisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Een geweldige optie voor een galadiner is Koreaanse funkoza met vlees. Om het te maken, moet je het gebruikelijke varkensvlees nemen, dat goed past bij noedels. Dressing zal ongebruikelijk zijn – knoflookpijlen, citroensap en wortels. Dit alles maakt het voorgerecht uniek smakelijk, pittig en aromatisch. Als je meer wilt, voeg dan chili peper toe.

Ingrediënten:

  • varkensvlees – 400 g;
  • ui – 1 stuk;
  • funchose – 600 g;
  • wortelen – 1 stuk;
  • knoflookpijlen – 300 g;
  • plantaardige olie – 55 ml;
  • citroen – 1 stuk;
  • sojasaus – 30 ml;
  • knoflook – 2 teentjes;
  • water – 100 ml;
  • gedroogde paprika – 2 g.

Kook methode:

  1. Snij knoflookpijlen in korte plakjes, kook 5 minuten in zout water.
  2. Rasp wortels voor Koreaanse salades, hak ui in halve ringen, reepjes varkensvlees.
  3. Fruit de ui eerst goudbruin, voeg vlees toe met pijlen. Vul na 15 minuten met water, dek af en laat zoveel sudderen..
  4. Op dit moment, kook de noedels tot ze transparant zijn, spoel ze af.
  5. Bereid dressing voor: meng citroensap met sojasaus, gedroogde paprika, peper, breng op smaak met gehakte geroosterde knoflook.
  6. Verbind alle componenten, leg ze op de plank van de koelkast, na 20 minuten serveren.

Warme salade met funchose, groenten en vlees

Met sojasaus

  • Kooktijd: 5,5 uur.
  • Porties per container: 6 personen.
  • Calorieën: 175 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: Aziatisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Lekker en dieet is een funchose met sojasaus, op smaak gebracht met groenten van verschillende kleuren. Zo’n aperitief zal het lichaam perfect verzadigen, de maag vullen en lang een verzadigd gevoel behouden. Het kan als zelfstandig gerecht worden geserveerd of gecombineerd met hoofdvlees of vis. Als je weet hoe je noedels maakt, combineer het dan met gebakken kip, gestoofd varkensvlees of gekookte garnalen..

Ingrediënten:

  • funchose – een pond;
  • wortelen – 2 stuks;
  • radijs – 1 stuk;
  • komkommers – 2 stuks;
  • knoflook – 5 kruidnagel;
  • sojasaus – 10 ml;
  • azijn – 5 ml;
  • gemalen rode peper – 1 g;
  • mononatriumglutamaat – 2 g;
  • suiker – 2 g;
  • droge koriander – 2 korrels;
  • plantaardige olie – 40 ml;

Voor de tweede tankbeurt:

  • paprika – 3 stuks;
  • sesamzaadjes – 10 g;
  • sojasaus – 10 ml;
  • knoflook – 3 kruidnagel;
  • jusai boog – 1 st..

Kook methode:

  1. Maak een koude dressing: rasp wortels met radijs, breng op smaak met sojasaus, azijn, rode peper, geplette knoflook, suiker, glutamaat. Verhit de olie, breng op smaak met koriander, giet het mengsel. Voeg na 5 uur geraspte komkommers toe.
  2. Bereid een warme dressing: hak de paprika in reepjes, bak met olie en saus, voeg gehakte jusai, knoflook toe. Voeg na het zacht worden sesamzaad toe.
  3. Kook de noedels, giet olie, koel, breng op smaak met heet mengsel.
  4. Koel en voeg dan koude dressing toe..

Aziatische soep met funchose alvorens bouillon toe te voegen

Met Koreaanse wortels

  • Kooktijd: 2,5 uur.
  • Porties per container: 4 personen.
  • Calorieën: 262 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: Aziatisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Een heerlijke en bevredigende snack is Koreaanse funkoza met wortels. Ze is blij om te lunchen op het werk, diner thuis omringd door haar familie. Een hartige snack zal niet alleen aangenaam zijn als zelfstandig gerecht. Het past goed bij gebakken vlees, gestoofde of gekookte vis, gebakken garnalen of inktvis. Een speciale kruidenmix op basis van koriander geeft het pit.

Ingrediënten:

  • funchose – 200 g;
  • kruiden voor Koreaanse salades – een zak;
  • komkommers – 2 stuks;
  • wortelen – 1 stuk;
  • paprika – 1 stuk;
  • knoflook – 2 teentjes;
  • plantaardige olie – 40 ml;
  • peterselie, dille – bos.

Kook methode:

  1. Giet vermicelli met heet water, laat uitlekken na 7 minuten, spoel af.
  2. Hak de groenten fijn met een dun rietje, pers het sap uit. Hak de greens fijn met knoflook.
  3. Meng de componenten, breng op smaak met kruiden, olie.
  4. Na 2 uur aandringen op de plank van de koelkast, vijlen.
  5. Voeg desgewenst reepjes pitloze tomaten toe.

Koreaanse wortel, verse komkommer en funchosesalade

Soep met funchose en kip

  • Kooktijd: 1 uur.
  • Porties per container: 10 personen.
  • Calorieën: 35 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: auteur.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Je kunt een licht caloriearm diner bereiden als je weet hoe je funchose-soep maakt. Het is beter om kippenvlees te nemen voor de bouillon, die wordt gekenmerkt door een laag vetgehalte en zachtheid. Als je niet klaar bent voor de experimenten, kun je aardappelen toevoegen en de soep serveren met zure room en gehakte kruiden met knoflookcroutons.

Ingrediënten:

  • kipfilet – 0,25 kg;
  • water – 2500 ml;
  • aardappelen – 0,45 kg;
  • funchose – 100 g;
  • ui – 50 g;
  • wortelen – 150 g;
  • zout – 5 g;
  • peterselie – 20 g.

Kook methode:

  1. Snijd de kip in blokjes, voeg water toe, kook. Voeg na een half uur aardappelblokjes toe.
  2. Voeg nadat de aardappelen klaar zijn gehakte uien, wortels, vermicelli toe.
  3. Twee minuten later, wanneer de soep klaar is, breng op smaak met gehakte kruiden.
  4. Op verzoek van de ui met wortels kunt u voorbakken.

Funchose kippensoep

Schimmelsaus

Het is handig om te leren hoe je thuis funchosesaus maakt. Hij maakt elk gerecht met noedels nog lekkerder en aromatischer, elimineert mogelijke uitdroging en geeft een mooie uitstraling. Hier zijn een paar opties voor heerlijke marinades:

  • om hete funchose te koken, moet je hem kruiden met een mengsel van groene uien, knoflook, wortels, sesamolie, sojasaus en verse peterselie;
  • de originele saus is een mengsel van koriander, citroensap, olijfolie, sojasaus, witte sesamzaadjes, knoflook en curry;
  • augurknoedels in een mengsel van sojasaus, knoflook, koriander, citroensap, olijfolie en curry;
  • heerlijke dressing – plantaardige olie, sojasaus, knoflook, zwarte en rode peper, koriander, mononatriumglutamaat, wortels, komkommer, citroensap;
  • het zal oorspronkelijk blijken als je de vermicelli op smaak brengt met een mengsel van mosterd, citroensap, olijfolie, knoflook en honing.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Hoe funchose thuis te koken
Hoe je lelijke dingen op de site kunt verbergen