Hoe je groenten heerlijk op de grill kunt bakken – recepten van de beste marinades en kooktechnieken met foto’s

In de zomer gaan mensen zonder uitzondering naar buiten en koken ze verschillende gerechten op een open vuur. Een uitstekende optie is om groenten op de grill te koken, want er is niets eenvoudiger dan ze op houtskool te bakken. Alle varianten van dit gerecht blijken erg lekker te zijn, passen goed bij vlees- of visgerechten, gebakken op de brandstapel. Denk aan de recepten van de beste gebakken groente bijgerechten en hapjes.

Hoe groenten op de grill te koken

Er zijn veel recepten. Producten kunnen in hun geheel of in plakjes worden gebakken, aan spiesen worden geregen of in lagen op een grill worden gelegd. In de regel zijn ze voorgemarineerd, maar soms worden ze na het bakken gewoon met wat aromatische dressing besproeid. Er zijn enkele tips voor het koken van groenten op houtskool:

  1. Brazier mag niet erg wijd uitlopen. Indien nodig kunt u de kolen met water blussen. Anders blijven de vruchten binnenin rauw en worden ze bovendien ernstig verbrand..
  2. Het meest geschikt voor het bakken van aubergines, aardappelen, courgette, uien, tomaten, paprika’s.
  3. Gegrilde groenten serveren wordt aanbevolen met kruiden, sojasaus, Provençaalse kruiden.
  4. Het is raadzaam het afgewerkte gerecht vlak voor het opdienen te zouten. Andere smaakmakers kunnen op elk moment worden toegevoegd..

Gevulde groenten aan het spit op de grill

Plantaardige marinade

Voor het bakken is het raadzaam om de producten een beetje in de saus te bewaren zodat ze niet te droog worden. Er zijn tal van manieren om gegrilde groenten te maken. U kunt producten van enkele minuten tot meerdere uren in de saus bewaren. Marinade van gegrilde groenten kan worden bereid uit:

  • plantaardige oliën (olijfolie, zonnebloem enz.);
  • mayonaise;
  • rode of witte sauzen;
  • knoflook
  • Luke;
  • gearomatiseerde azijn;
  • pittige kruiden;
  • Basiliek
  • hartig;
  • tijm
  • Paprika
  • rozemarijn;
  • venkel;
  • oregano;
  • pepermunt;
  • salie.

Gegrilde groenten recepten

Als je eten op het spel wilt zetten, zijn er veel opties om dit te doen. Fruit wordt rauw of voorgemarineerd gebakken, op de grill of op een spies. Eenmaal klaar, wordt het fruit geschild en geserveerd in zijn geheel of in geplette vorm. Denk aan verschillende manieren om groentegerechten te koken. Je zult ze zeker leuk vinden..

Spiesjes van groenten

  • Kooktijd: 35 minuten en 4-12 uur voor beitsen;
  • Porties per container: 12 personen.
  • Calorieën: 605 kcal.
  • Doel: bijgerecht, diner.
  • Keuken: Spaans.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

De klassieke groentekebab bereid op de grill is een mooi en licht gerecht dat er luxe uitziet op de foto en gegarandeerd iedereen zal aanspreken. Het kan dienen als een onafhankelijke maaltijd of bijgerecht voor vlees of vis. Voor het koken worden de producten gemarineerd in een geurig pittig mengsel, waardoor ze mals en heerlijk lekker zijn. Onthoud hoe je kebab kookt volgens het volgende recept.

Ingrediënten:

  • maïs – 6 oren;
  • kleine champignons – 0,5 kg;
  • olijfolie – 375 ml;
  • kerstomaatjes – 1 kg;
  • balsamico azijn – 165 ml;
  • rode ui – 2 stuks;
  • knoflook – 6 kruidnagel;
  • Bulgaarse rode peper – 2 stuks;
  • Dijon-mosterd – 4 el. l .;
  • Bulgaarse groene paprika – 2 stuks;
  • gedroogde tijm – 2 theelepels;
  • courgette – 4 stuks;
  • zout – 2 theelepel;
  • gemalen zwarte peper – 1 theelepel.

Kook methode:

  1. Was de producten grondig. Snijd de korenaren in plakjes van ongeveer 5 cm en vermaal de knoflook.
  2. Snijd courgette in plakjes van 2,5 cm, paprika in ringen van 3 cm, ui in plakjes van 2,5 cm.
  3. Gooi de maïs in gezouten kokend water en laat 5 minuten koken. Laat het afkoelen.
  4. Meng in een diepe kom de olie met azijn. Voeg knoflook en mosterd, tijm, zout en peper toe aan de marinade. Goed mengen.
  5. Vouw voedsel in een diepe bak en giet het met marinade. Bedek of wikkel. Zet in de koelkast en bewaar daar 4 tot 12 uur. Meng regelmatig.
  6. Bereid de barbecue voor.
  7. Rijg het fruit in willekeurige volgorde aan de spies. Bak, draaiend, 10 minuten aan elke kant.

Gegrilde groentespiesjes

Gegrilde groenten op de grill

  • Kooktijd: 90-150 min.
  • Porties per container: 4 personen.
  • Calorieën: 496 kcal.
  • Doel: bijgerecht, diner.
  • Keuken: Europees.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

Het volgende recept stelt voor om voedsel in een zoete saus te beitsen voordat je het op de grill gaat bakken. Een dergelijke voorafgaande bereiding geeft ze een onbeschrijfelijke smaak en een bedwelmend aroma. Plantaardige marinade op de grill is heel eenvoudig te maken. Houd de producten minimaal 1-2 uur erin. Bak groenten moeten op hete kolen staan, die goed hebben kunnen branden, zodat de hitte niet sterk was.

Ingrediënten:

  • jonge courgette – 1 stuk;
  • wijnazijn – 0,5 theelepel;
  • aubergine – 1 stuk;
  • sojasaus – 50 ml;
  • paprika – 2 stuks;
  • tomaten – 2 stuks;
  • citroen – 1 stuk;
  • plantaardige olie – 50 ml;
  • ui – 1 grote kop;
  • specerijen, zout, kruiden – naar smaak;
  • appel – 1 groot;
  • knoflook – een halve kop.

Kook methode:

  1. Was alle groenten. Schil de ui en knoflook. Paprika’s onmiddellijk van zaden verwijderd.
  2. Snijd grote stukjes aubergine, courgette.
  3. Ui in ringen gesneden.
  4. Hak of plet de knoflook. Meng het met azijn, sojasaus, boter, vers geperst citroensap.
  5. Snijd de paprika en tomaat in vieren.
  6. Breng de groenten op smaak met zout en breng op smaak met verse kruiden.
  7. Appels worden in plakjes gesneden en aan de marinade toegevoegd. Weg met zaden en schil.
  8. Vouw het voedsel in een strakke zak en giet de marinade erin. Bind het zorgvuldig vast. Marineer een uur of twee, af en toe roerend.
  9. Leg de groenten op de grill. Bak 20 minuten op houtskool. Draai tijdens het bakken de grill regelmatig om.

Gegrilde groentes

BBQ groenten

  • Kooktijd: 35 minuten.
  • Porties per container: 8 personen.
  • Calorieën: 740 kcal.
  • Doel: bijgerecht, diner.
  • Keuken: Aziatisch.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

Groenten bereid volgens het volgende recept zien er erg smakelijk uit, zowel op de foto als live. Ze zijn uitstekend van smaak, perfect als zelfstandig gerecht of als toevoeging aan vlees. Als u binnenkort een uitstapje naar de natuur maakt, let dan op het volgende recept. U zult er geen spijt van krijgen als u besluit het te gebruiken. Onthoud hoe u gegrilde groenten op de grill kookt..

Ingrediënten:

  • ananas – 2 stuks;
  • ahornsiroop – 2 el. l .;
  • kleine paddenstoelen – 30 stuks;
  • water – een half glas;
  • rode peper – 2 stuks;
  • geraspte gember – 1 theelepel;
  • courgette – 2 stuks;
  • knoflookpoeder – 0,5 theelepel;
  • sesamolie – tweederde van een glas;
  • karwijzaad – 0,5 theelepel;
  • sojasaus – tweederde van een glas;
  • limoensap – 2 el. l.

Kook methode:

  1. Combineer sesamolie met sojasaus, ahornsiroop, water en limoensap. Voeg gember, komijn, knoflookpoeder toe. Klop de garde voorzichtig.
  2. Was alle groenten en hak ze grof. Raak de ananas nog niet aan. Doe groenten in een kom met marinade, sluit en zet een uur in de koelkast.
  3. Halveer de ananas en dan in grove stukken. Leg al het voedsel op de barbecue. Kook op middelhoog vuur, vaak omgedraaid, ongeveer 10 minuten.

Kebab

Groenten op de grill in het Armeens

  • Kooktijd: 35 min.
  • Porties per container: 8 personen.
  • Calorieën: 487 kcal.
  • Doel: garnering.
  • Keuken: Armeens.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

In de Armeense keuken worden vleeskebabs altijd geserveerd met een geurige warme salade van gebakken groenten. Alle feesten gaan steevast gepaard met zo’n gerecht. Deze salade koken is eenvoudig. Het bestaat uit aubergine, tomaten en paprika, een beetje ui en verse kruiden. Na het bakken worden alle groenten fijngehakt en gemengd. Onthoud hoe je deze salade maakt.

Ingrediënten:

  • Bulgaarse peper – 8 stuks;
  • zout naar smaak;
  • tomaten – 8 stuks;
  • uien – 2 koppen;
  • aubergine – 8 stuks;
  • verse basilicum – 2 trossen;
  • chili peper – 2 stuks;
  • koriander – 2 trossen.

Kook methode:

  1. Steek een vuur aan in de grill. Gewassen groenten touwtje aan spiesjes. Laat de ui vers.
  2. Verspreid spiesjes op de barbecue en bak groenten tot korst.
  3. Hak de ui, kruiden terwijl de kebab kookt.
  4. Als de schil van de groenten verkoold is, haal ze dan van het vuur.
  5. Leg aubergine enkele minuten in sterk gezouten water. Schil alle groenten en snijd ze in middelgrote plakjes. Meng ze in een diepe slakom met koriander, basilicum en uien..
  6. Voeg naar smaak salade toe en serveer.

Armeense gebakken groentesalade

Courgette

  • Kooktijd: 25 min..
  • Porties per container: 8 personen.
  • Calorieën: 408 kcal.
  • Doel: garnering.
  • Keuken: Kaukasisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Voor een vlees- of visgerecht is gebakken courgette in een marinade van witte wijn, bereid volgens onderstaand recept, perfect. Dit is een zeer smakelijke, lichte en overheerlijke snack die zelfs door lijners kan worden gegeten. Ze ziet er geweldig uit op de foto. Koken is heel eenvoudig. Eerst moet je courgette bakken, in dunne plakjes snijden en ze dan een tijdje marineren in een speciale saus.

Ingrediënten:

  • courgette – 2 kg;
  • droge witte wijn – 2 el. l .;
  • sojasaus – 2 el. l .;
  • piment erwten – 8 stuks;
  • knoflook – 4 teentjes;
  • een mengsel van dille en peterselie – 1 bosje;
  • olijfolie – 3 el. l .;
  • zout – 1 theelepel.

Kook methode:

  1. Meng wijn met olijfolie en sojasaus. Voeg geplette knoflook en gehakte groenten toe.
  2. Courgette in plakjes gesneden van maximaal anderhalve centimeter dik. Je kunt ze nog steeds in cirkels knippen.
  3. Smeer de courgetteplakken in met wat olijfolie en bak ze op de grill.
  4. Doe de voorbereide groenten in een diepe bak. Giet de marinade en meng. Serveer na een kwartier.

Gebakken courgette op de grill met kruiden

Peper

  • Kooktijd: 20 min.
  • Porties per container: 8 personen.
  • Calorieën: 285 kcal.
  • Doel: voorgerecht.
  • Keuken: Kaukasisch.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

Gebakken paprika’s op de grill zijn niet alleen goed, maar ook koud. Ze zullen een geweldige aanvulling zijn op barbecue, gegrilde vis. Het gerecht is erg licht en dieet. Niets is makkelijker dan groenten bakken volgens onderstaand recept. Probeer dit hartige gerecht te koken als je van plan bent om te picknicken, en je zult het zelf zien.

Ingrediënten:

  • paprika – 8 stuks;
  • verse peterselie – 1 bosje;
  • knoflook – 2 teentjes;
  • zout naar smaak;
  • olijfolie – 3-4 el. l.

Kook methode:

  1. Was peper, droog. Wikkel elk in folie zodat de glanzende kant naar buiten komt.
  2. Steek een vuur aan in de grill. Leg de paprika’s in de kolen als het brandt.
  3. Draai ze na 7 minuten naar de andere kant.
  4. Maal knoflook op een handige manier. Voeg gehakte groenten toe. Meng en breng op smaak met plantaardige olie.
  5. Haal na 7 minuten de paprika’s van het vuur. Uitbreiden, schillen, in een kom doen. Giet ze met knoflooksaus en serveer..

Paprika gebakken in de grill

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Hoe je groenten heerlijk op de grill kunt bakken – recepten van de beste marinades en kooktechnieken met foto’s
Hoe de geur in de koelkast te verwijderen: een middel om snel te elimineren