Hoe Koreaanse wortels thuis te koken – stap voor stap recepten met foto’s

In Rusland en de GOS-landen geniet de Koreaanse keuken een aanzienlijke populariteit, die vooral bekend is vanwege de Sovjet-Koreanen – de zogenaamde “core-sarah”. Een van de populaire gerechten onder hen is een soort Koreaanse wortelsalade, die gemakkelijk te bereiden is – het belangrijkste is om het juiste recept te kiezen. Dit pittige gerecht, dat ook wel wortel wordt genoemd, kun je gebruiken als toevoeging aan salade of bijvoorbeeld shoarma. Bovendien wordt het vaak gebruikt als tussendoortje, maar het is beter om het in een kleine hoeveelheid te doen vanwege het hoge gehalte aan smaakmakers, azijn.

Hoe wortelen te koken in het Koreaans

Voordat je begint met koken, kies je thuis het juiste Koreaanse wortelrecept met of zonder foto. Bereid de rasp voor, maar als dat niet het geval is, kunnen groenten met een scherp mes in reepjes worden gesneden. Kies verse en sappige wortelgroenten om het gerecht echt lekker te maken. Bijna elk Koreaans wortelrecept suggereert azijn, zout en grove hete peper. Er wordt ook suiker en soms sesamolie aan toegevoegd. Bekijk de korte reeks acties om de vraag te beantwoorden over het koken van wortels:

  1. Eerst moet je de rauwe wortels fijnhakken met fijne rietjes of hiervoor een rasp gebruiken.
  2. Dan moet je de basis besprenkelen met suiker, zout en besprenkelen met azijn. De resulterende massa wordt grondig gemengd.
  3. Giet vervolgens de salade met verwarmde plantaardige olie, meng en voeg de voorgesneden knoflook toe.
  4. Uiteindelijk blijft het over om de salade op kamertemperatuur te laten trekken, zodat de wortels het sap laten gaan. Bewaar in de koelkast.

Koreaanse wortel op een bord

Koreaanse wortelrecepten

Om een ​​wortelsalade in het Koreaans te maken, kies je het beste recept met een foto – zowel de hoeveelheid ingrediënten als de complexiteit van de bereiding hangen ervan af. Indien nodig kan zonnebloemolie worden vervangen door maïs of katoenzaad. Breng de olie niet aan de kook – dit zal de salade schadelijker maken en de smaak verpesten. Bij het stoken van olie kun je gemalen koriander, grove peper of andere aromatische kruiden toevoegen. Als de Koreaanse wortelsalade te pittig is, voeg dan gehakte walnoot toe. Recepten:

  • klassiek;
  • met klaar kruiden;
  • zonder kruiden;
  • met sojasaus;
  • zonder azijn;
  • met ui;
  • voor de winter, etc..

Klassiek recept

  • Kooktijd: 20 minuten.
  • Porties per container: 3 personen.
  • Calorie-inhoud: 137 kcal per 100 g.
  • Doel: voor elke maaltijd behalve ontbijt.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

De klassieke versie van deze traditionele Koreaanse salade is heel eenvoudig te bereiden. Het kan worden gebruikt als voorbereiding en dressing voor andere gerechten of apart worden gegeten tijdens lunch of diner. De ernst van de gerechten wordt naar smaak aangepast door de hoeveelheid rode peper te verminderen of te verhogen. Bekijk het onderstaande recept om de vraag te beantwoorden over het koken van klassieke wortels.

Ingrediënten:

  • wortelen – 250 g;
  • plantaardige olie – 4 el. l .;
  • uien – 1/2 stuks;
  • zout – 1/3 theelepel;
  • suiker – 1 theelepel;
  • knoflook – 3 kruidnagel;
  • azijn – 1 theelepel;
  • koriander – 1 snuifje;
  • pepermengsel naar smaak.

Wortel in Koreaanse stijl op een plaat

Kook methode:

  1. Eerst moet je een kwart kilo wortels schillen en dan in reepjes snijden – vaak worden hiervoor speciale raspen gebruikt.
  2. Voeg zout, suiker, fijngehakte teentjes knoflook, een mengsel van kruiden toe aan de basis.
  3. Verhit plantaardige olie in een koekenpan met gehakte ui in halve ringen.
  4. Verwijder de ui plakjes, giet hete olie in de basis.
  5. Doe een theelepel azijn, meng goed.
  6. Zet het resulterende pittige voorgerecht in de koelkast en laat het een nacht marineren.

Met kruiden klaar

  • Kooktijd: 20-30 minuten.
  • Porties per container: 5-6 personen.
  • Calorie-inhoud: 69 kcal per 100 g.
  • Doel: voor elke maaltijd behalve ontbijt.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

De gekookte Koreaanse wortel thuis is lekkerder dan de wortel die op de markt wordt verkocht. Vergeet tegelijkertijd niet dat het vanwege de scherpte en hitte van het eindproduct niet wordt aanbevolen om het te gebruiken voor mensen met darm- en maagzweren, en voor degenen met een verhoogde prikkelbaarheid van het maagslijmvlies. Om de salade een aangenaam aroma en een interessante smaak te geven, gebruikt u het geheim van koken, namelijk het gebruik van een kant-en-klare smaakmaker.

Ingrediënten:

  • wortelen – 500 g;
  • bollen – 2 stuks;
  • plantaardige olie – 3 el. l .;
  • azijn – 2 el. l .;
  • zout – 1 el. l .;
  • “Kruiden voor Koreaanse wortelen” – 2 el. l.

Koreaanse wortelen die kruiden gebruiken

Kook methode:

  1. Snijd de wortelgroenten met een klein scherp mes in borden die over de lengte in rietjes moeten worden gesneden, of gebruik een Koreaanse rasp voor groenten. De methode voor het snijden van groenten heeft geen invloed op de smaak van het gerecht.
  2. Bestrooi gehakte wortelgroenten met zout, meng. Laat de groenten een tijdje sap geven..
  3. Maak ondertussen de rest van de ingrediënten klaar. Fruit de ui, die in halve ringen gehakt moet worden – fruit de ui in voorverwarmde olie. Verwijder het vervolgens, zoals hij zal niet langer nodig zijn.
  4. Knijp in de basis, voeg azijn toe en breng op smaak. Roer, vouw, schuif, giet hete olie.
  5. Roer de hele massa opnieuw en verwijder deze om 4-5 uur te blijven staan.

Zonder kruiden

  • Kooktijd: 20-30 minuten.
  • Porties per container: 5-6 personen.
  • Calorie-inhoud: ongeveer 130 kcal per 100 g.
  • Doel: voor elke maaltijd behalve ontbijt.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Een van de geheimen van de heldere smaak van wortels, die in de winkel te koop is, is mononatriumglutamaat, een smaakversterker. Niet elke huisvrouw zal besluiten om haar salade op deze manier te verbeteren vanwege de schade van dit supplement, dus het recept voor Koreaanse salade zonder kruiden is behoorlijk populair. Voor de verandering kun je rode peper toevoegen en grof gemalen, hoewel het toevoegen van het bovenstaande recept niet als verplicht wordt beschouwd.

Ingrediënten:

  • wortelen – 1 kg;
  • plantaardige olie – 50 g;
  • suiker – 1 el. l .;
  • azijn – 2 el. l .;
  • zout – 1 theelepel.

Koreaanse wortel zonder kruiden

Kook methode:

  1. Snijd de groenten in dunne lange reepjes of gebruik een rasp.
  2. Doe een eetlepel suiker, zout, azijn en meng de hele massa.
  3. Laat de salade in de marinade weken. Pureer het een beetje en laat het 10 of 15 minuten intrekken.
  4. Voeg naar smaak rode peper toe, meng met de hand en giet de salade met hete olie.
  5. Laat het afgewerkte gerecht een nacht staan. Als het eenmaal is geïnfuseerd, kunt u het in de koelkast bewaren.

Met sojasaus

  • Kooktijd: 30 minuten.
  • Porties per container: 5 personen.
  • Calorieën: 365,5 kcal per portie.
  • Doel: voor elke maaltijd behalve ontbijt.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Om ervoor te zorgen dat Koreaanse wortels een originele smaak krijgen, is het noodzakelijk om er een lepel sojasaus aan toe te voegen. Een ander onderscheidend kenmerk van dit recept is het gebruik van sesamzaad. Wat groenten betreft, is het raadzaam om sappige wortelgewassen van zoete variëteiten te kiezen. Kant-en-klare salade, die zeker moet worden doordrenkt met kruiden, kan zelfs worden geserveerd aan de feesttafel, op de foto valt hij op door zijn kleur.

Ingrediënten:

  • wortelen – 500 g;
  • zonnebloemolie – 180 ml;
  • zout, zwarte peper – 1/2 theelepel;
  • azijn met saus (soja) – 2 el. l .;
  • knoflook – 6 kruidnagel;
  • sesamzaadjes – 1 el. l.

Koreaanse wortel met sojasaus en sesamzaadjes

Kook methode:

  1. Maal wortelgroenten in lange en dunne rietjes. Giet het in een mengsel van azijn en sojasaus.
  2. Meng suiker met peper en zout en giet ze in de bodem. Kruid de salade met zonnebloemolie, meng alle ingrediënten goed door elkaar.
  3. Pel de knoflook. Haal alle kruidnagels door een speciale knoflookkom en voeg toe aan de salade. Roer, dek de schaal af, zet in de koelkast.
  4. De basis neemt gedurende een half uur de smaak en het aroma van alle toegevoegde kruiden op. Bestrooi de salade voor het opdienen met sesamzaadjes en filter de overtollige vloeistof voor.

Met knoflook

  • Kooktijd: 30 minuten.
  • Porties per container: 5 personen.
  • Calorie-inhoud: 225,9 kcal per portie.
  • Doel: voor elke maaltijd behalve ontbijt.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Om de vraag te beantwoorden hoe je Koreaanse wortels lekker en ongebruikelijk kunt maken, bereid je twee extra ingrediënten voor: paprika en knoflook (de eerste is beter bekend als Bulgaars). Kies rood fruit. Door het lage caloriegehalte van dit product is rode peper een uitstekend ingrediënt voor vele diëten en vastendagen. Knoflook verbetert ook de bloedcirculatie – het wordt rauw aan de salade toegevoegd. Over het algemeen is wortel met knoflook een amateurgerecht.

Ingrediënten:

  • wortelen – 400 g;
  • paprika (rood) – 150 g;
  • zonnebloemolie – 1/2 kop;
  • suiker – 2,5 theelepel;
  • zout, koriander, zwarte peper – elk 1/2 theelepel.

Gehakte wortelen en knoflook in een kom

Kook methode:

  1. Wrijf de wortels in lange reepjes met een speciale rasp.
  2. Voeg vervolgens suiker, zout, gemalen koriander en peper toe. Giet vervolgens azijn met zonnebloemolie.
  3. Pel de knoflook, ga door de knoflook naar de basis van de salade.
  4. Neem een ​​grote en verse paprika, snijd in dunne en lange reepjes en voeg toe aan de basis.
  5. Meng alle ingrediënten grondig en zet de afgewerkte schaal ongeveer een uur opzij. Gedurende deze periode zal de mokka sap vrijgeven.

Geen azijn

  • Kooktijd: 45 minuten.
  • Porties per container: 4 personen.
  • Calorieën: 263 kcal per portie.
  • Doel: voor elke maaltijd behalve ontbijt.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Als je om de een of andere reden geen azijn kunt consumeren, dan kun je zonder deze component Koreaanse salade maken. Salade bereid volgens het hieronder beschreven recept kan maximaal 1-2 dagen in de koelkast worden bewaard – onthoud dit. Als smaakmaker kun je zwarte peper, chili, curry, koriander, knoflook en kruiden gebruiken, bijvoorbeeld verse koriander. Om sneller te koken, kunt u het beste een kant-en-klare smaakmaker gebruiken, die in verpakkingen wordt verkocht..

Ingrediënten:

  • wortelen – 7 stuks;
  • plantaardige olie – 1/2 kopje;
  • zout – 1 theelepel;
  • knoflookkruiden naar smaak.

Geraspte wortel en een lepel met kruiden

Kook methode:

  1. Schil groenten, hak ze fijn met rietjes – gebruik een speciale rasp om dit probleem snel op te lossen.
  2. Voeg zout toe, laat de basis een half uur staan ​​om sap te geven.
  3. Zorg ervoor dat het sap uitlekt, zodat de basis van de salade niet te nat wordt.
  4. Hak de knoflook fijn, voeg toe aan de wortels. Giet met plantaardige olie, bijvoorbeeld zonnebloem.
  5. Goed mengen. Laat de wortels ongeveer twee uur trekken voordat je gaat eten..

Met ui

  • Kooktijd: 20-30 minuten.
  • Porties per container: 2 personen.
  • Calorieën: 556 kcal per portie.
  • Doel: voor elke maaltijd behalve ontbijt.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Een stevige en echt heel smakelijke optie zijn Koreaanse wortelen met uien en kip. Je kunt het afgewerkte gerecht zelfs veilig serveren aan de feesttafel, het zal het nog meer versieren, omdat je altijd iets nieuws wilt proberen. Zo’n versie van wortel koken is niet zo moeilijk als het in eerste instantie lijkt, het enige is dat er nog een paar acties zijn.

Ingrediënten:

  • wortelen – 2 stuks;
  • uien – 1/2 stuks;
  • kipfilet – 200 g;
  • plantaardige olie – 4 el. l .;
  • knoflook – 2 teentjes;
  • greens – 1/2 bos;
  • koriander, kruiden voor kip – elk 1/4 theelepel;
  • verse basilicum – 1/4 bos;
  • sojasaus – 2 el. l .;
  • azijn 9% – 1 el. l .;
  • rode peper (heet), zout naar smaak.

Kipfilet in Koreaanse stijl met wortelen

Kook methode:

  1. Maak versgemalen kruiden klaar om in een vijzel te malen.
  2. Rasp wortelgroenten, besprenkel met citroensaus of azijn, zout.
  3. Hak de basilicum fijn met verse kruiden.
  4. Snipper de ui en bak tot een bruine korst verschijnt. Verwijder het vervolgens – het is niet langer nodig.
  5. Sauteer gevogelte filet met sojasaus en gevogelte kruiden.
  6. Het blijft over om alle componenten te combineren en de knoflook met de pers in de resulterende salade te persen.

Wortelen in Koreaanse stijl op de markt

  • Kooktijd: 30-40 minuten.
  • Porties per container: 10 personen.
  • Calorie-inhoud: 130-140 kcal per 100 g.
  • Doel: voor elke maaltijd behalve ontbijt.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Het belangrijkste geheim van de smaak van een gerecht dat op de markt kan worden gekocht, is het gebruik van een smaakversterker zoals mononatriumglutamaat. U krijgt niets goeds van het gebruik ervan, integendeel, probeer het gebruik van een dergelijk additief te vermijden. Gebruik het onderstaande recept om Koreaanse wortelen te maken die net zo goed smaken als op de markt. Hierdoor krijg je een gerecht met dezelfde eigenschappen als de gekochte producten.

Ingrediënten:

  • wortelen – 1 kg;
  • plantaardige olie – 100 ml;
  • knoflook – 2-4 teentjes;
  • kruiden voor Koreaanse wortels (zonder zout) – 20-40 g;
  • azijn, suiker – 1 el. l .;
  • zout naar smaak;
  • ui, rode paprika (gemalen) – optioneel.

Koreaanse pittige wortel op een vork

Kook methode:

  1. Rasp alle wortelgroenten op een speciale rasp, besprenkel met ongeveer 2 eetlepels zout, giet water. Roer, laat een uurtje staan.
  2. Tap na een uur het water af, probeer de wortels – als het zout blijkt te zijn, spoel dan af met schoon water, knijp.
  3. Bestrooi met kruiden, meng.
  4. Voeg suiker, azijn toe, meng en dek af..
  5. Verhit de olie in een pan, giet hete peper, varieer de hoeveelheid naar wens. Doe de fijngehakte ui – hij geeft zijn smaak, maar wordt niet in het gerecht zelf gebruikt.
  6. Zeef de olie, vul het met een basis. Roer, voeg knoflook toe.
  7. Bedek de salade met een deksel. Laat een nacht in de koelkast marineren.

Wortelen in Koreaanse stijl

  • Kooktijd: 20-30 minuten.
  • Porties per container: 8-10 personen.
  • Calorie-inhoud: 130-140 kcal per 100 g.
  • Doel: voor lunch, diner.
  • Keuken: Koreaans.
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk.

Nadat u het optimale recept correct heeft geselecteerd, kunt u dit Koreaanse gerecht 5-10 minuten sneller koken, waardoor u snel de tafel kunt dekken. Om ervoor te zorgen dat de salade de nodige smaak krijgt, moet je nog minstens een half uur wachten tot hij verzadigd is met alle gebruikte ingrediënten. Koken is heel eenvoudig – je hebt geen geweldige culinaire vaardigheden nodig.

Ingrediënten:

  • wortelen – 600 g;
  • zonnebloemolie – 1/2 el;
  • azijn – 2-3 el. l .;
  • zout, suiker, zwarte peper (gemalen) – 1 theelepel;
  • knoflook – 2-3 koppen;
  • koriander, kruidnagel, gemalen laurier – naar smaak.

Kant-en-klare pittige Koreaanse wortelen op een bord

Kook methode:

  1. Wrijf de wortelgroenten in met een lang dun rietje.
  2. Breng de olie aan de kook en vul deze met wortels.
  3. Knijp de knoflook er bovenop uit.
  4. Voeg peper, kruiden, suiker en zout toe aan de resulterende massa.
  5. Om de smaak te verbeteren is het raadzaam om het gerecht te laten zetten.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Hoe Koreaanse wortels thuis te koken – stap voor stap recepten met foto’s
Bulgur – wat is dit graan. Heerlijke recepten en hoeveel bulgur te koken in een pan of slowcooker