Melksoep – hoe te koken met vermicelli of noedels volgens stapsgewijze recepten met foto’s

Zuivelproducten en melk zijn nuttig voor het groeiende lichaam, daarom worden in kleuterscholen, kampen, sanatoria en scholen vaak granen en soepen bereid. Een geweldig voedzaam gerecht is melksoep, een kookrecept kan de volgende ingrediënten bevatten: vermicelli, noedels, groenten, etc. Kinderen kunnen het koken met pasta of aardappelen, en voor volwassenen is een voedzame soep met eieren, vis, aardappelen en andere groenten geschikt.

Hoe melksoep te maken

In de regel kun je een heerlijke soep met melk koken door wat tijd en producten door te brengen. Gebruik hiervoor een pan, maar je kunt koken in een slowcooker. Het hoofdingrediënt is melk, andere componenten kunnen veranderen. Bij het koken in een slowcooker worden alle componenten direct aan de kom toegevoegd. Op een meer standaard manier (in een pan) worden de ingrediënten in een specifieke volgorde toegevoegd. Er zijn veel soorten soepen:

  • met vermicelli;
  • met pasta;
  • met aardappelen;
  • met vis;
  • met groenten;
  • met grutten.

Beker met melksoep

Melksoep Recepten

Veel mensen zijn gewend aan soep met noedels en denken ten onrechte dat dit de enige mogelijke optie is voor zo’n gerecht. Maar fijnproevers kunnen de verdiensten van een visgerecht waarderen, of genieten van een groentestoofpotje gekookt in melk. Dergelijke recepten diversifiëren elk menu. Kinderen zullen blij zijn met zoete melknoedelsoep of lichte aardappel.

Met vermicelli

  • Kooktijd: 20 minuten.
  • Porties per container: 2.
  • Calorieën: 1200 kcal.
  • Bestemming: ontbijt.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

Het recept voor melksoep met vermicelli is een klassieker uit het “genre”! Velen aten zo’n gerecht in de kindertijd en tot op de dag van vandaag koken ze het altijd in kinderinstellingen. Ondertussen zullen zelfs volwassenen een voedzaam, zoet ontbijt niet weigeren. Om pit aan het gerecht toe te voegen, serveer je een stuk jam of jam. Voor het maken van melksoep is weinig voedsel nodig, het bereiden van een maaltijd is eenvoudig en u kunt het hele gezin voeden met 1 liter melk.

Ingrediënten:

  • melk – 500 ml;
  • vermicelli – 50 g;
  • afvoer. olie – 10 g;
  • suiker – 1 el. l .;
  • zout – 1 snuifje (hierna – n.).

Met fijne vermicelli

Kook methode:

  1. Kook melk, zout, voeg suiker toe.
  2. Vul geleidelijk vermicelli bij.
  3. Laat 5-10 minuten roeren.
  4. Giet in borden, voeg olie toe, meng.

Met hoorns

  • Kooktijd: 30 minuten.
  • Porties per container: 3.
  • Calorie-inhoud: 1400 kcal.
  • Bestemming: ontbijt.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

Soep met hoorns behoort tot de mogelijkheden voor het bereiden van pastagerechten. Je kunt melkpoeder en een beetje room gebruiken. In plaats van hoorns kun je spiralen, krullen, sterren of een andere soort macaroni plaatsen. Een belangrijk punt: de hoorns moeten van tevoren in water worden gekookt en pas dan in de melk worden gedaan. Het recept voor melkpasta met pasta is eenvoudig, het gerecht is snel gaar, bevat veel eiwitten, calcium en verschillende voedingsstoffen.

Ingrediënten:

  • melk – 700 ml;
  • hoorns – 200 g;
  • suiker – 1 el. l .;
  • zout – 1 theelepel;
  • water – voor het koken van pasta;
  • afvoer. olie – 20 g.

Hoorns - een geweldig onderdeel voor een gerecht

Kook methode:

  1. Kook hoorns in 10 minuten, zout water.
  2. Gooi de hoorns in een vergiet, giet ze over met heet water en doe ze terug in de pan.
  3. Verwarm de melk om heet te worden, giet in de hoorns.
  4. Voeg zout, een lepel suiker toe, meng.
  5. Schakel uit als het kookt.
  6. Giet op borden, breng op smaak met olie.

Met noodles en aardappelen

  • Kooktijd: 40 minuten.
  • Porties per container: 4.
  • Calorieën: 1500 kcal.
  • Doel: ontbijt of diner.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Je kunt vermicellisoep met melk koken en om het voedzamer en bevredigender te maken, moet je aardappelen toevoegen. Zo’n gerecht zal niet langer zoet en traditioneel zijn, maar zal dichter bij de eerste gerechten komen. Het wordt ook geserveerd voor ontbijt of diner. In plaats van vermicelli gebruiken ze vaak zelfgemaakte noedels. Als toevoeging kun je er brood of ongezoet brood in doen. Liefhebbers van pittig kunnen proberen te combineren met knoflook of uien, het zal heerlijk worden.

Ingrediënten:

  • melk – 1 l;
  • water -? l;
  • vermicelli – 150 g;
  • aardappelen – 2 stuks;
  • zout – 1.

Het caloriegehalte is afhankelijk van het vetgehalte van melk

Kook methode:

  1. Snij de aardappelen in blokjes, doe ze in kokend water.
  2. Voeg als de aardappelen gaar zijn warme melk toe en kook tot het kookt.
  3. Voeg vermicelli, zout toe.
  4. Kook 5-10 minuten, het vuur moet minimaal zijn.

Melknoedels voor kinderen

  • Kooktijd: 20 minuten.
  • Porties per container: 1.
  • Calorieën: 700 kcal.
  • Bestemming: ontbijt.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

Het kinderlichaam is kieskeurig en heeft daarom goed verteerbare voeding nodig. Samen met granen kunnen kinderen lactosesoep koken: een gerecht vult het lichaam met eiwitten en calcium. Melkvermicelli voor kinderen zal het kind lang energie geven en hij zal niet snel honger hebben. Het is echter beter voor jonge kinderen om melk met water te verdunnen vanwege het hoge vetgehalte, om de darmen niet te overbelasten.

Ingrediënten:

  • melk – 100 ml;
  • dunne vermicelli – 10 g;
  • afvoer. olie – 3 g;
  • suiker – 5 g.

Serveert suiker

Kook methode:

  1. Kook melk.
  2. Voeg langzaam vermicelli toe.
  3. Kook 10 minuten, tot het helemaal klaar is, breng op smaak met een lepel boter, voeg suiker toe.

Melksoep met aardappelen en eieren

  • Kooktijd: 40-50 minuten.
  • Porties per container: 6.
  • Calorieën: 1200 kcal.
  • Bestemming: ontbijt.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

De voorgestelde voedingsoptie is mogelijk geschikt voor meisjes die niet willen aankomen of afvallen. Hoe je kookt, hieronder beschreven, je kunt ook een foto van het afgewerkte gerecht zien. Door pasta te vervangen door aardappelen, kunt u het aantal calorieën aanzienlijk verminderen en dankzij zetmeel zal het gerecht bevredigend zijn. Ondertussen slaat het lichaam de nodige energie op van melk, eiwitten en eigeel. Voeg griesmeel of een lepel bloem toe om de soep dikker te maken. Serveer met brood en kaas. Dumplings koken.

Ingrediënten:

  • melk – 1,5 l;
  • aardappelen – 3 stuks;
  • ei – 2 stuks;
  • zout – 1.

Optie met zoute eieren

Kook methode:

  1. Snijd aardappelen.
  2. Kook en hak de eieren fijn.
  3. Giet aardappelen en eieren in gekookte melk.
  4. Kook 40 minuten.
  5. Maal de aardappelpuree fijn.

Rijst

  • Kooktijd: 25-30 minuten.
  • Porties per container: 4.
  • Calorie-inhoud: 1400 kcal.
  • Bestemming: ontbijt.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

Bij het bereiden van rijstsoep is het beter om volle melk met water te verdunnen, zodat het gerecht niet te zwaar en vet wordt. Rijst mag niet drijven, de consistentie van de soep lijkt meer op pap: korrels passen stevig op elkaar, alsof ze aan elkaar zijn gelijmd. Evenzo kunt u een gerecht met gerstgrutten koken. Een lepel boter, siroop, gecondenseerde melk of jam helpt om smaak en originaliteit toe te voegen. In de zomer kunt u abrikozen, aardbeien en ander fruit en bessen in kleine stukjes snijden. Het zal heerlijk, mooi worden, wat te zien is op de foto.

Ingrediënten:

  • melk – 0,5 l;
  • water – 0,5 l;
  • rijst – 100 g;
  • suiker – 1 el. l .;
  • zout – 1 theelepel;
  • afvoer. olie – 50 g.

Olie maakt de smaak rijk

Kook methode:

  1. Spoel een paar eetlepels rijst 4-6 keer.
  2. Giet water, zout het, doe rijst.
  3. Kook rijst tot water verdampt..
  4. Giet melk.
  5. Laat 10-20 minuten zachtjes koken.
  6. Voeg suiker, boter toe.

Met gierst

  • Kooktijd: 20 minuten.
  • Porties per container: 5.
  • Calorieën: 1460 kcal.
  • Bestemming: ontbijt.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

Gierstsoep maken kost wat tijd. Het diversifieert perfect het menu van alle gezinsleden. Kinderen zullen genieten van het ontbijt met zo’n gerecht. En volwassenen kunnen lange tijd goed gevoed blijven. In plaats van gierst kun je boekweit gebruiken. Bij het koken is het belangrijk om de soep die wordt bereid niet te vergeten: je moet controleren wanneer het water kookt, melk op tijd gieten. Soep gekruid met boter, suiker toevoegen.

Ingrediënten:

  • melk – 700 ml;
  • gierst – 70 g;
  • water – 350 ml;
  • suiker – 10 g;
  • zout – 1.

Gierst in het eerste gerecht

Kook methode:

  1. Kook en zout water.
  2. Gooi de grutten.
  3. Giet hete melk in, laat het koken.
  4. Voeg suiker toe.
  5. Vul platen, voeg olie toe.

Met vis

  • Kooktijd: 30-40 minuten.
  • Porties per container: 2.
  • Calorie-inhoud: 1400 kcal.
  • Doel: ontbijt of diner.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: laag.

Een verbazingwekkende en op het eerste gezicht onrealistische vissoep is melk. Ondanks de niet-standaard ingrediënten heeft het gerecht een delicate smaak, een aangenaam aroma. Elke huisvrouw zal haar familie verrassen door zo’n soep te maken. Het wordt heerlijk, zelfs kinderen zullen met plezier eten. En stukjes vis en gehakte groenten als decoratie geven de soep een exotische, originele uitstraling, zoals te zien is op de foto.

Ingrediënten:

  • melk – 1 l;
  • aardappelen – 3-4 stuks;
  • rode vis – 200-300 g;
  • laurierblad – 2 stuks;
  • zout – 1 theelepel;
  • peper – 1 theelepel;
  • peterselie -? straal.

Met rode vis en aardappelen

Kook methode:

  1. Giet melk in de pan.
  2. Leg de vis als hij kookt, breng op smaak met zout.
  3. Gestreepte aardappelen.
  4. Voeg aardappelen toe.
  5. Dek af, kook ongeveer 20 minuten op laag vuur.
  6. Giet in borden, snij vis en groenten en leg ze erop.

Met groenten

  • Kooktijd: 40-50 minuten.
  • Porties per container: 2.
  • Calorieën: 1200 kcal.
  • Bestemming: eerst.
  • Keuken: Europees.
  • Moeilijkheidsgraad: gemiddeld.

Als veel mensen vermicellisoep koken, kennen maar weinig mensen melkgroentenbouillon. Ondertussen blijkt het erg lekker. Groenten kunnen worden gecombineerd, veranderd, toegevoegd aan uw favorieten, zoals velen doen, koken op groentebouillon of vlees. Een gerecht met het gebruik van bloemkool en pompoen is erg handig, origineel. De specifieke smaak van kool speelt op een bijzondere manier, vermengd met het aroma van pompoen. Hoe te koken wordt hieronder beschreven..

Ingrediënten:

  • water – 350 ml;
  • melk – 200 ml;
  • aardappelen – 3 stuks;
  • uien – 1 stuk;
  • bloemkool – 100 g;
  • groene uien – 1 veer;
  • wortelen – 1 stuk;
  • pompoen – 100 g;
  • zout – 2 theelepel;
  • afvoer. olie – 20 g.

Met groenten, kip en groene uien in een bord

Kook methode:

  1. Kook melk.
  2. Uien hakken, wortels hakken.
  3. Smelt in de tweede pan de boter, doe de groenten erbij, voeg water toe en laat enkele minuten sudderen (tot de wortels zacht worden).
  4. Snijd tegelijkertijd aardappelen, pompoen en verse kool.
  5. Combineer groenten met gestoofde wortels en uien.
  6. Voeg water toe, groenten worden 20 minuten gekookt, het vuur moet minimaal zijn.
  7. Voeg melk, zout toe.
  8. Hak groene ui fijn, voeg toe aan de soep.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Melksoep – hoe te koken met vermicelli of noedels volgens stapsgewijze recepten met foto’s
10 ideeën voor originele wanddecoratie