Suikerarm fruit, bessen en citrusvruchten

Een van de voorwaarden van goede voeding is het afwijzen van snoep. Suiker veroorzaakt insulineresistentie, verhoogt het risico op diabetes. Deze feiten kunnen niet worden ontkend, maar het volledig beperken van de glucose-inname is ook gevaarlijk. Zonder dit zal het lichaam energie missen. De uitweg uit deze situatie is om de gezonde suikers te consumeren die in sommige soorten fruit voorkomen. Ze verhogen het insulinegehalte soepel, maar zijn een waardevolle bron van essentiële vitamines, antioxidanten en vezels..

Citroenen, sinaasappels, grapefruit

Citrus

De minimale hoeveelheid suiker bevat alle citrusvruchten. De leiders in deze indicator zijn citroenen en limoenen – slechts 1-2 g suiker per vrucht. Halve sinaasappel of grapefruit met schil – 6-7 gram. Een bijkomend voordeel van citrusvruchten is dat ze rijk zijn aan vitamine C. Voedingsdeskundigen raden aan vers heel fruit te consumeren, omdat sappen veel suiker bevatten, maar niet genoeg vezels..

Citroen is moeilijk om heel te eten vanwege zijn smakelijkheid. Zuur heeft een nadelig effect op het tandglazuur. Sap kan worden toegevoegd aan een glas water, dat je voor het ontbijt drinkt. De drank start na de slaap metabole processen, vermindert de eetlust. Citroenschil bevat kruidensubstanties die de immuniteit helpen versterken, beschermen tegen kanker en diabetes.

Avocado

Avocado,

Superfruit, dat zelfs bij strikte diëten kan worden geconsumeerd, bevat slechts 2 gram suiker. De gunstige eigenschappen van avocado’s worden verklaard door de samenstelling ervan – 100 g pulp bevat 2 g eiwit, 6,5 g voedingsvezels, 9 g koolhydraten, 14,5 g enkelvoudig onverzadigd vet, veel vitamines, mineralen.

Avocado’s kunnen het niveau van “slechte” cholesterol verlagen en de hoeveelheid “goede” verhogen. Regelmatige consumptie van fruit zal het risico op het ontwikkelen van atherosclerose en kanker helpen verminderen. Dit product is erg voedzaam. De helft van het fruit is genoeg om er genoeg van te krijgen en de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid fruit is 70-250 g.

Pruimen

Pruimen

Het effect van koolhydraten op de bloedsuikerspiegel kenmerkt zo’n indicator als de glycemische index (GI). Hoe hoger het is, hoe sterker het glucosegehalte stijgt, hoe sneller insuline vrijkomt. Vruchten met een lage glycemische index zijn vruchten met minder dan 35 eenheden. Deze omvatten pruimen, waarvan de GI slechts 22 is. De voedingswaarde van vers fruit is 42 calorieën per 100 g, gedroogd – 225.

Het gehalte aan fructose in de pruimen is 10 g per 100 g, één vrucht is tot 3,5 g Je moet kiezen voor elastische vruchten met een dichte schil, omdat de rijping meer suiker is. De kleur van de pruim doet er niet toe. Het is handig om niet meer dan 6 grote vruchten per dag te consumeren. Mensen met een gevoelige spijsvertering moeten rekening houden met de laxerende eigenschappen van fruit en ’s nachts geen pruimen eten..

Frambozen, bramen, aardbeien

Bessen

Een vol glas frambozen bevat 10 g suiker, bramen – 9,3 g, aardbeien – tot 8 g verse bessen en 10 g bevroren. Het is raadzaam om vers fruit te consumeren en aangezien het rijpingsseizoen erg kort is, kunnen ze gedroogd of ingevroren worden. De voedingswaarde zal lichtjes afnemen..

Het oogsten van bessen is handig voor verkoudheid – Vitamine C en organische zuren helpen infecties het hoofd te bieden.

Bessen zijn handig voor darmproblemen. Ze bevatten voedingsvezels, die de peristaltiek verbeteren en gifstoffen uit het lichaam verwijderen. Dankzij de natuurlijke antioxidanten flavonoïden versterken bessen het hart en de bloedvaten. Aanbevolen dagelijkse inname is tot 500 g.

De appels

De appels

Het meest populaire fruitgewas is het hele jaar door verkrijgbaar. Vanwege de eigenschappen worden appels als zeer gezond beschouwd. Ze hebben betrekking op dieetvoeding. Er zijn slechts 47 calorieën per 100 g. Het suikergehalte van appels hangt af van de variëteit – het is minder groen dan rood. In 1 gemiddeld fruit, 19 g suiker.

Fruit bevat retinol, vitamine C, mineralen, pectines en asverbindingen. Appelzuur en wijnsteenzuur stoppen de fermentatie in de darmen. Onder hun invloed worden vetten afgebroken, het proces van afvallen wordt versneld. Per dag worden 4-6 appels aanbevolen. Meer kan tandglazuur beschadigen..

Perziken

Perziken

Sommige vruchten hebben een zoete smaak, maar bevatten een matige hoeveelheid suiker. Deze omvatten perziken. In een gemiddeld fruit, slechts 7,5 g glucose. Het caloriegehalte is 32 kcal. Perzikvasten zijn zeer effectief en gemakkelijk mee te nemen. Op een strikt dieet is deze vrucht gecontra-indiceerd. Het stimuleert de spijsvertering en verhoogt de eetlust..

Het is gezonder om vers fruit te eten, te zoet uit blik.

Kiwi

Kiwi

Vruchten met weinig suiker en ongebruikelijke smaak – dit zijn Chinese kruisbessen. Zogenaamde kiwi. De vruchten bevatten 5,4 g suiker in 1 stuk en maken de dagelijkse behoefte aan vitamine C volledig goed. Het dagtarief is niet meer dan 2 stuks. Dit is een van de weinige vruchten die hun eigenschappen niet verliezen wanneer ze worden ingeblikt. Hun vlees heeft een bijzondere zuurgraad waardoor alle heilzame stoffen behouden blijven.

Watermeloen, meloen

Watermeloen en meloen

De grootste bes is erg lekker en veilig voor de figuur. Het suikergehalte in de watermeloen is maximaal 10 g per kom gehakte pulp. Deze vrucht is vooral handig voor nierproblemen – het verwijdert stenen. De pulp is verzadigd met ijzer, het gebruik ervan normaliseert het hemoglobinegehalte. Je kunt dagelijks 500 g watermeloen eten. Voor behandeling kan de norm worden verhoogd tot 1,5 kg.

Meloen of meloen is een matig suikerproduct. Een kopje (150 g) gehakt fruit bevat 13-15 gram glucose. Meloen bevat bètacaroteen, vitamine A en C, kalium en choline. In de hitte zal het consumeren van kantaloepen uitdroging voorkomen. Ingeblikte of gedroogde vruchten behouden hun heilzame eigenschappen, maar bevatten meer suiker..

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: