Welke voedingsmiddelen bevatten jodium

Gebrek aan jodium in het lichaam leidt niet alleen tot tijdelijke schendingen van de basisfuncties, maar veroorzaakt ook een breed scala aan ziekten. Producten die jodium bevatten en het naleven van normen voor gezond eten zullen helpen om de situatie te corrigeren. De eerste tekenen van een storing in de normale toestand zijn chronische hoofdpijn, gebrek aan eetlust, frequente tintelingen van de gewrichten, een constant gevoel van vermoeidheid en slaperigheid, een neiging tot verkoudheid en langdurige depressie.

Hoog jodiumhoudend voedsel

De belangrijkste functie van jodium is de normalisatie van het menselijk lichaam. Deze stof is nodig voor de volledige werking van de schildklierhormonen en zorgt voor een stabiele werking van de cardiovasculaire, spijsverterings- en andere systemen. Via de schildklier komt het onderdeel in het bloed, de bloedvaten, weefsels en het botskelet. Bij gebrek aan een nuttige stof worden de vitale activiteit van het hele organisme en de stofwisseling na het eten verstoord.

Recordhouders voor de inhoud van nuttige elementen zijn maritieme producten. In dit geval hebben we het niet alleen over vis en zeevruchten, maar ook over algen (kelp, zeekool). Als dergelijke producten uw normale dieet zelden aanvullen, dan kunt u de toevoer van vitale vitamine voor het lichaam aanvullen door regelmatig visolie te gebruiken. Dergelijke formuleringen zijn in de handel verkrijgbaar en zijn verkrijgbaar in vloeibare vorm, evenals in de vorm van tabletten en capsules..

Jodiumhoudende groenten

De meest heilzame bewoners van de diepzee zijn onder meer:

  • mosselen;
  • inktvis;
  • oesters
  • Garnalen
  • makreel;
  • Zalm;
  • Zalm;
  • haring;
  • bot.

Onder groenten, fruit en bessen zijn er ook vruchten met veel jodium. Voordat u ze gebruikt of een voorbehandeling uitvoert, mag u niet vergeten dat blootstelling aan hitte de meeste soorten vitamines elimineert. Jodium is in dit geval geen uitzondering. Vers fruit in korte tijd kan het tekort aan voedingsstoffen in een uitgeput lichaam compenseren.

De maximale hoeveelheid jodium bevat fruit – groenten en fruit, bessen:

  • kool;
  • peper;
  • Tomaten
  • wortel;
  • aardappelen;
  • knoflook;
  • bananen
  • feijoa;
  • persimmon;
  • Aardbei;
  • pruimen
  • veenbes;
  • druiven;
  • appelbes;
  • citroen.

Jodiumhoudend rundvlees

Sommige peulvruchten (erwten, bonen) en granen (rogge, tarwe, haver) worden gekenmerkt door een hoog jodiumgehalte. Bij het opsommen van gezond voedsel is het onmogelijk om boekweit niet te noemen. Deze verscheidenheid aan granen combineert een enorme hoeveelheid vitamines en is een bron van heilzame elementen. Regelmatige consumptie ervan normaliseert de werking van de schildklier, spijsverteringsorganen en normaliseert cholesterol.

Een kleinere hoeveelheid van de heilzame stof bevat zuivelproducten en eieren. Deze producten worden ook aanbevolen om vaker te eten om een ​​dagelijkse jodiumsnelheid te garanderen. De ideale optie is om hun dagelijkse voeding te diversifiëren.

Lijst met zwangerschapsproducten die veel jodium aan het lichaam afgeven

Tijdens de zwangerschap heeft het lichaam van een vrouw meer vitamines nodig. Het probleem van het aanvullen van jodiumreserves treedt op als gevolg van karakteristieke veranderingen in eetlust. Bepaalde voedingsproducten worden absoluut niet geaccepteerd door het spijsverteringsstelsel in aanwezigheid van individuele kenmerken of toxicose. Preparaten met een hoog gehalte aan jodium en ijzer komen te hulp. Bekijk High Iron Foods.

?Gejodeerd zout voor de gezondheid

Voordat u drogisterijen bezoekt, moet u de belangrijkste nuance begrijpen: het is beter om medicijnen alleen in een mum van tijd te gebruiken. Tijdens de zwangerschap eet de foetus die producten die het lichaam van een vrouw binnenkomen, omdat de ontwikkeling van het kind volledig afhankelijk is van het dieet van de moeder. Natuurlijke componenten zullen meer voordelen opleveren en het zal onder alle omstandigheden mogelijk zijn om de meest geschikte opties te vinden in een brede lijst van jodiumhoudende ingrediënten:

  • zeevis en levertraan;
  • zeekool;
  • zeevruchten;
  • melk, kefir, zure room;
  • verse groenten, fruit, bessen;
  • noten.

Een aparte categorie producten die jodium bevatten, wordt vertegenwoordigd door de ingrediënten die worden gebruikt voor de bereiding van alledaagse gerechten – kipblokjes, zout, sommige soorten kruiden of kruiden. Op de verpakking van dergelijke producten maken fabrikanten passende markeringen op het verhoogde gehalte aan afzonderlijke componenten.

Jodiumrijk voedsel tijdens de zwangerschap

Een aparte productielijn verscheen in de voedingsindustrie – een breed scala aan bakkerijproducten die jodium bevatten, verscheen in de schappen. Als u probeert de toevoer van nuttige stoffen in uw lichaam aan te vullen, probeer dit dan niet te snel te doen. Het beperken van het dieet alleen tot voedingsmiddelen die jodium bevatten, zal tot nieuwe problemen leiden. Dankzij een speciale tabel die de hoeveelheid van de heilzame component in verschillende ingrediënten weergeeft, is het veel gemakkelijker om uw dieet onder controle te houden.

Gezien enkele van de nuances, kunt u het lichaam voorzien van een geschatte dagelijkse hoeveelheid jodiumhoudende componenten.

Tabel met jodiumhoudend voedsel

Productnaam

De hoeveelheid microgram jodium per 100 g

Levertraan

370

Feijoa

350

Inktvis

300

Zeekool

300

Schelvis

245

Zalm

200

Garnalen

190

Bot

190

Pollock

150

Makreel

145

Zeebaars

145

Kabeljauw

130

Haring

70-90

Oesters

60

Feld Salad

65

Tonijn

vijftig

Haver

twintig

Champignon

achttien

Eigeel

achttien

Melkproducten

16-20

Bonen

12

Rundvlees

12

Spinazie

12

Erwten

elf

Boter

8-9

Wortel

6-7

Kool

6-7

Aardappelen

5-6

Boekweit

3-4

Fruit

2-6

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Welke voedingsmiddelen bevatten jodium
Hoe de tegels correct te leggen