...

Wat gebeurt er met de ziel op de 9e en 40e sterfdag – waarom wordt de overledene herinnerd en tradities

Na de begrafenis is er een rusteloze ziel tussen hemel en aarde; veel familieleden, naaste mensen van de overledene stellen de belangrijkste vraag: wat gebeurt er met de ziel op de 9e en 40e dag van overlijden. Dit is een belangrijke periode voor een overleden persoon, omdat er wordt besloten waar hij heen gaat, waar hij de rest van de eeuwigheid in vergetelheid zal doorbrengen. De Heilige Schrift zegt dat 9 en 40 dagen na de dood het begin en het einde van het hemelse pad is, geliefden moeten helpen zodat de ziel naar de hemel gaat, eeuwige rust vindt.

Waar woont de ziel na de dood

Volgens gelovigen zijn de zielen van de overledene onsterfelijk en hangt hun hiernamaals tijdens het leven af ​​van volmaakte daden op aarde – goed of slecht. In de orthodoxie wordt aangenomen dat de ziel van een overledene niet onmiddellijk naar de hemel opstijgt, maar eerst blijft op de plaatsen waar het lichaam vroeger woonde. Ze zal voor Gods Hof moeten staan, en hoewel er tijd is om haar familie en vrienden te zien, om voor altijd afscheid van ze te nemen, om te wennen aan het idee van haar eigen dood.

Waar is de ziel van de overledene tot 9 dagen

Het lichaam is begraven op een begraafplaats, maar de ziel van een overleden persoon is onsterfelijk. De christelijke kerk stelde vast dat de ziel de eerste dag na de dood in een staat van verwarring verkeert, niet kan beseffen wat er gebeurt, ze is bang voor scheiding van het lichaam. Op de tweede dag dwaalt ze rond in haar geboorteplaats, herinnert ze zich de beste momenten van haar leven en observeert ze het proces van begraven van haar eigen lichaam. Er zijn veel plaatsen waar de ziel zich na de dood bevindt, maar ze zijn allemaal ooit inheems, dicht bij het hart.

Op de derde dag wordt ze opgevaren door engelen naar de hemel, waar de poorten van het paradijs opengaan. De ziel wordt het paradijs getoond, de kans om eeuwige vrede te vinden, een staat van volledige vrede. Op de vierde dag wordt ze ondergronds neergelaten en wordt de hel getoond, waar alle zonden van de overledene en de betaling van hun commissie tijdens het leven bekend zijn. De ziel ziet wat er gebeurt, wacht op het laatste oordeel, dat begint op de negende en eindigt op de veertigste dag.

Meisje in de wolken

Wat gebeurt er met de ziel op dag 9

De vraag waarom ze negen dagen na hun dood vieren, heeft een goed onderbouwd antwoord. Op deze dag, geteld vanaf het moment van overlijden, wordt de ziel geconfronteerd met Gods oordeel, waar alleen de Allerhoogste zal beslissen of ze de eeuwigheid in de hemel of de hel zal blijven doorbrengen. Daarom gaan familieleden en naaste mensen naar de begraafplaats, herdenken ze de overledene en bidden ze voor zijn penetratie in het paradijs.

Hoe te onthouden

Wetende wat er gebeurt op de 9e dag na de dood, moeten familieleden de overledene gedenken, en alleen de beste, slimste, om zijn leven en daden te herinneren. Kerkherdenking zal niet overbodig zijn, je kunt bijvoorbeeld een ekster in de tempel bestellen voor de rust, een requiem of andere christelijke riten. Dit is alleen maar goed, plus het oprechte geloof van orthodoxe christenen. God geeft zondaars pijniging, en familieleden en naaste mensen mogen niet ernstig worden gedood door de overledene. Om correct te onthouden, is het vereist:

  • praten over de doden is alleen goed;
  • een bescheiden tafel dekken, alcohol uitsluiten;
  • onthoud alleen het goede;
  • Lach niet, heb geen plezier, verheug je niet;
  • gedragen zich bescheiden, ingetogen.

Wat gebeurt er met de ziel na 9 dagen

Na 9 dagen gaat de ziel naar de hel, kan duidelijk alle kwellingen van zondaars zien, oprecht berouw tonen. Ze moet al haar verkeerde acties onthouden, gehoorzamen, de fout van haar eigen acties en gedachten herkennen. Dit is een moeilijke fase, dus alle familieleden mogen de overledene alleen ondersteunen bij gebeden, kerkrituelen, gedachten en herinneringen. Om betrouwbaar te kunnen bepalen wat er met de overleden ziel gebeurt op de 9e en 40e dag van de dood, is het noodzakelijk gebruik te maken van de Schrift.

Man gaat naar het licht

Waar is de ziel van de overledene tot 40 dagen

Velen begrijpen niet waarom ze 9 en 40 dagen herdenken. Het antwoord is simpel – dit is het begin en het einde van Gods pad dat de ziel maakt voordat ze haar plaats ontvangt – in de hel of het paradijs. Het blijkt dat ze tot de veertigste dag na de dood van de overledene tussen hemel en aarde is, alle pijn ervaart, verlangend naar familieleden, naaste mensen. Treur daarom niet veel, anders zal het voor een dode nog moeilijker zijn om eeuwige vrede te vinden.

Waarom 40 dagen na de dood vieren

Dit is een begrafenisdag. Betekent afscheid van een rusteloze ziel. Op deze dag verwerft ze haar plaats in de eeuwigheid, vindt ze rust, ervaart ze nederigheid. De ziel tot veertig dagen na de dood is kwetsbaar en kwetsbaar, vatbaar voor andermans gedachten, beledigingen en laster. Het scheurt van binnenuit van pijn, maar tegen de 40e dag komt er diepe kalmte – bewustzijn van iemands plaats in de eeuwigheid. Dan gebeurt er niets, alleen vergetelheid, aangename herinneringen aan het leven.

Hoe te onthouden

Wetende wat er met de ziel gebeurt op de negende en veertigste dag van de dood, moeten geliefden meelevend zijn en haar kwelling verlichten. Om dit te doen, moet men de overledene niet enorm doden, zichzelf op de borst van de overledene werpen en bij de begrafenis in het graf springen. Door dergelijke handelingen zal de ziel alleen maar erger worden en ervaart ze acute mentale angst. Het is beter om in gedachten te treuren, meer te bidden en haar ‘Aarde te wensen, die een pluis zal worden’. We moeten proberen om te gaan met emoties. Van familieleden zijn alleen heldere gedachten en volledige nederigheid vereist, dat God zo geordend is dat er niets kan worden veranderd.

Het is noodzakelijk om de overledene op dag 9, 40, elk jaar op de dag van zijn plotselinge dood, correct te herinneren. Dit is een onaangename gebeurtenis voor het hele gezin, die volgens alle regels moet plaatsvinden. Zo:

  1. Herdenkingsdagen worden geteld vanaf het moment dat iemand sterft (tot middernacht). De 9e en 40e sterfdag betekent het begin en het einde van Gods pad, wanneer het toekomstige lot van de overledene wordt bepaald.
  2. Familieleden moeten de overledene herinneren en op de bescheiden tafel is de aanwezigheid van een gezegende kutya wenselijk. Het moet op zijn minst op een lepel worden gegeten.
  3. Het wordt niet aanbevolen om alcohol te onthouden (God is niet toegestaan), en de tafel moet bescheiden zijn, het feest stiller, bedachtzamer.
  4. Het is verboden om de slechte eigenschappen van een overledene te herinneren, vloeken en vloeken, als er geen goede woorden zijn, is het beter om te zwijgen over alles wat er gebeurt..

Kaarsen in de tempel

Waar is de ziel na 40 dagen

Na de gespecificeerde periode, de ziel van de overledene 40 dagen geleden, vindt een persoon vrede, voor altijd verwijderd voor de eeuwigheid in de hemel. Het is mogelijk dat ze naar de hel gaat voor eeuwige pijniging voor haar daden. In ieder geval is alles wat haar daarna overkomt onbekend bij een levend persoon, en alles wat overblijft is geloven in het beste, hoop op de wil van God, de hoogste genade.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Petrus Raadgever
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Comments: 5
  1. Gijs

    uitgevoerd op deze specifieke dagen?

    Beantwoorden
    1. Mila de Boer

      Ik zou graag meer informatie willen hebben over welke specifieke dagen je bedoelt. Er zijn veel verschillende activiteiten die op verschillende dagen kunnen worden uitgevoerd. Kun je alsjeblieft meer details geven?

      Beantwoorden
    2. Job van Rijn

      Het onderzoek werd uitgevoerd op specifieke dagen om een representatieve steekproef te verkrijgen en om eventuele seizoensgebonden of tijdsgebonden factoren te kunnen analyseren. Door het onderzoek op meerdere dagen uit te voeren, kunnen we een betrouwbaarder beeld krijgen van de resultaten en een eventuele vertekening door bepaalde omstandigheden voorkomen.

      Beantwoorden
  2. Jasper Vliet

    Gevolgd op deze specifieke data? Zijn er bepaalde geloofsovertuigingen of culturele praktijken die hieraan verbonden zijn? Ik ben nieuwsgierig naar de betekenis en het doel achter deze gedenkdagen en of er een speciale reden is waarom de 9e en 40e sterfdag belangrijk zijn. Kan iemand me hier meer informatie over geven?

    Beantwoorden
    1. Anouk Hendriksen

      Op de 9e en 40e sterfdag van een persoon worden in sommige geloofsovertuigingen en culturen speciale gedenkdagen gehouden. De 9e dag staat vaak bekend als de novendialis en staat symbool voor de overgang van het aardse naar het spirituele leven. Op deze dag worden vaak gebeden opgedragen voor de overledene en wordt er stilgestaan bij zijn of haar leven en nalatenschap. De 40e dag, ook wel de quarantinedag genoemd, wordt gezien als een belangrijke dag waarop de ziel van de overledene definitief afscheid neemt van het aardse leven en zijn plek in het hiernamaals vindt. Het herdenken van deze dagen heeft vaak als doel om de overledene te eren, troost te bieden aan de nabestaanden en om de rouwperiode af te sluiten. Deze tradities zijn vaak diepgeworteld in de samenleving en kunnen per regio en cultuur verschillen.

      Beantwoorden
Commentaar toevoegen