Orthodoxe afslankgebeden – teksten van het meest effectieve van te veel eten en gulzigheid

Soms kunnen we onze verlangens niet beheersen. Om hulp kan men zich altijd tot de Heer wenden in gebed, berouw van zwakheden. Wat er ook aan de hand is, oprecht geloof in de Almachtige geeft ons kracht, gewone stervelingen. Gebed om gewicht te verliezen, dat onder orthodoxe christenen wordt beschouwd als een krachtig en effectief hulpmiddel, zal helpen om van zo’n zonde als gulzigheid af te komen..

Sterk afslankgebed

Voordat je begint met het reinigen van de geest en afvallen met gebeden, moet je afstemmen. De betekenis van woorden die tot de grote martelaren zijn gericht, helpt daarbij. Geen enkele samenzwering of gebed zal werken als je niet naar ze luistert, oprecht uitspreekt en zelfs sceptischer. De kracht van een woord moet beginnen met de wens om iemands bedoelingen met betrekking tot eten te veranderen. Dan zal er een gebed zijn voor gewichtsverlies vanuit het hart, zal je helpen om op een nieuwe manier af te stemmen zonder te veel te eten. De twee krachtigste gebeden worden uitgesproken met behulp van de maan en water..

In het water

Onder gelovigen werd water altijd beschouwd als een krachtig wondermiddel. Daarom werd ze ingewijd en werden haar verschillende gebeden en gebeden voorgelezen. Water heeft een eigen energieveld, dat op een bepaalde manier kan worden opgeladen, zowel positief als negatief. Het slaat de informatie op die we erin investeren, absorbeert onze gedachten, emoties. Vandaar de effectiviteit van die gebeden die op water zijn gebaseerd. Mensen associëren hun hoop om honger te verminderen en af ​​te vallen ook met water. Dit zijn de meest effectieve methoden:

  • Gebed voor water om gewicht te verliezen. Alleen lezen over stromend water. Het kan worden uitgesproken wanneer u uw handen wast, uw gezicht wast of een douche neemt, maar geen bad: “Vet komt uit mijn lichaam”.

  • Gebed om gewicht te verliezen op wijwater. Koop 3 kaarsen en water in de kerk. ‘S Avonds, na zonsondergang, steek kaarsen aan, neem een ​​glas water in je handen, lees deze woorden driemaal: “Ongebreideld water, stroom hier en daar, je rent niet, help me. neem de moeite, ik zal geen verdriet vinden. Amen, amen, amen “.

Meisje met een glas water in de hand

Naar de afnemende maan

De maan heeft een krachtig effect in de strijd tegen verschillende kwalen. Het lezen van gebeden wordt aanbevolen tijdens het afdalen. Aangenomen wordt dat op dit moment ook alle processen in kwestie zullen afnemen. Een van de krachtigste gebeden wordt uitgesproken met een glas water in de hand, wat de kracht verdubbelt. Laat in de avond water uit de kraan halen, naar het balkon gaan of voor het open raam staan ​​zodat de maan zichtbaar is. Bekijk het alsof het doordrenkt is met licht, houd het glas op borsthoogte. Als de lucht bewolkt is, kijk dan in het water, bid negen keer en drink dan naar de bodem:

Afnemende halvemaan –

Ik voor gewichtsverlies,

Mooie hoorns naar de maan –

Ik heb een slank lichaam.

Mijn woord.

Thy Moon-affaire.

Wie moet bidden om gewicht te verliezen

De Schrift leert mensen op twee manieren met gulzigheid om te gaan: door weerstand te bieden aan hun hartstocht en christelijke gebeden om gewicht te verliezen, wat hierin kracht zal geven om zichzelf te beheersen. Moeder van God, Heiland, je heilige zal zeker helpen. Er zijn nog enkele martelaren wiens hulp bij het oplossen van het probleem van het afvallen als zeer sterk wordt beschouwd. Het is het beste om te bidden in een kerk of voor een icoon van een heilige.

Irinarkh Rostovsky

Tijdens zijn leven veroordeelde Irinarkh van Rostov zichzelf vrijwillig tot zware pijn, maar vond de kracht om te bidden en het lijden de hele tijd te helpen. Na de dood gebeurden er veel wonderen bij het graf van de martelaar: de zieken werden daar genezen, dus je kunt hem een ​​beroep doen op de strijd tegen volheid, gulzigheid:

‘O, de Grote Dienaar van God en de glorieuze wonderschepper, eerbied voor onze Vader Irinarshe! Kijk naar ons zondig, in ons verdriet en in onze omstandigheden, ijverig naar u roepend, en op de chaos langs de Bose, rust al onze hoop op ons. We vragen u met tederheid voor velen: door uw verraad aan de Here God, vraag ons om vrede, voorspoed, broederlijke liefde, vruchtbare landen, luchtcomfort, regen is goed en tijdelijk, en van bovenaf onze zegen voor alle inspanningen.

Meer lezen  Gember maken om af te vallen - recepten om thuis drankjes te maken

Verlos ons allemaal met uw heilige gebeden van alle moeilijkheden: blijdschap, hagel, overstroming, vuur, zwaard, worm, corrumperende winden, dodelijke zweren en onnodige doden. En in al ons verdriet maken we ons een trooster en helper, die ons behoedt voor de zondeval en de erfgenamen vergelijkt met de wezens van het Koninkrijk der Hemelen. Mogen wij samen met u al het goede van de Gever, de Trienedago van God, de Vader en de Zoon en de Heilige Geest verheerlijken! Amen!”

Fresco van Irinarch of Rostov

Gabriel Zyryanov

Saint Gabriel Zyryanov was een complete maar goedaardige man die zijn eigen gewicht belachelijk maakte. In de loop van zijn leven had de oude man veel ziekten die hij met gebeden wist te verslaan, dus begonnen mensen zich tot Gabriël te wenden als mentor, een assistent in de strijd tegen hun kwalen, waaronder obesitas. Gebedstekst:

‘O onze eerwaarde en Goddelijke zegen, onze vrome oude man Gabriël prees de glorieuze vaders en de rechtvaardigen! In de dagen van je aardse leven in de Heiland en de verblijfplaatsen van Theotokos zijn er velen die het juiste pad op het juiste pad hebben gezet, de gevallenen een helpende hand hebben gegeven, barmhartigheid en mededogen hebben gegeven aan de voormalige en nieuwe Heilige Martelaren-kerk die is opgeleid! Je bent nu, zalig ouder, in een hemelse woonplaats, meer dan je liefde voor ons vermenigvuldigen, je zondige en onwaardige kinderen van je, verleid door boosaardigheid, moedeloosheid en onrechtvaardigheid.

Omwille van het feit, vallen we op je celibar-relikwieën en bidden we nederig tot je: zwijg niet voor ons tot de Heer en veracht ons niet, door geloof en liefde, degenen die je eren en die je heilige herinnering begrijpen, wees ons snelle assistent in alle zorgen, problemen en tegenslagen, observeer ons van alles zichtbare en onzichtbare vijand, verwijder de passiewolken van ons en verlicht onze ogen van middelmatigheid, zoek ons ​​mentale en lichamelijke gezondheid, vergeet ons niet op het uur van onze dood, we zullen nederig het meeste van uw voorspraak eisen.

Vraag ons van de Heer, onze God, in vrede en berouw om onze maag af te maken, van matyrisme en eeuwige pijniging af te komen en vergeleken te worden met het koninkrijk van de hemel met u en uw kinderen, geestelijk in hun lijden, die onvergankelijke kronen hebben ontvangen, en met alle heiligen die de Heer en onze God sinds onheuglijke tijden behagen Jezus Christus is geschikt voor Hem, alle eer en aanbidding, met Zijn Vaderloze Vader en met de Allerheiligste en Goedste, en Zijn Levengevende Geest, nu en altijd, en voor altijd en altijd. Amen. Amen. Amen”.

Meisje bidt

Matron van Moskou

De Heilige Oude Vrouw leefde een rechtvaardig leven, hielp al die lijden en gaf een levendig voorbeeld dat gebed de beste manier is om eventuele ontberingen aan te pakken. Hier is een krachtig gebed van te veel eten en gulzigheid: “Gezegende Staritsa, Matrona van Moskou. Vergeef me de zonde van gulzigheid, help me de verleiding van het vlees het hoofd te bieden. Geef me snel verzadiging, verminder die verdomde zwaarlijvigheid. Terwijl ik een slokje water dronk, wil ik niet veel eten tegelijk. Laat het zo zijn. Amen”.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Petrus Raadgever
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Comments: 1
  1. Jasper Es

    Kunt u alstublieft wat meer informatie geven over de orthodoxe afslankgebeden? Wat voor soort gebeden worden er gebruikt en hoe effectief zijn ze in het overwinnen van eetlust en gulzigheid? Is er wetenschappelijk bewijs dat deze gebeden echt helpen bij het afvallen?

    Beantwoorden
Commentaar toevoegen